Johann Sebastian Bach

Autor:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Kompozytor:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Wyd. w latach:
1979 - 2017
ISBN:
83-60004-06-4, 83-60004-07-2
0-28947-95535-1
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
Więcej informacji...

Gdyby przeprowadzić dziś ankietę, która polegałaby na wskazaniu najsławniejszych w dziejach wielopoleniowych rodów muzyków, przypuszczalnie w większości przypadków na pierwszym miejscu w odpowiedziach pojawiłoby się nazwisko Bach. W okresie z górą trzech stuleci z rodu tego wywiodło się kilkudziesięciu artystów: instrumentalistów, kantorów i kompozytorów - na tyle widocznych w codziennym życiu otaczających ich społeczności lokalnych, że w niektórych ośrodkach kultury protestanckiej nazwisko Bach występowało wręcz w roli synonimu słowa muzyk... (Fragment tekstu)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Suita h-moll, BWV 1067 Fuga Canto fermo in Canto Bourée I Sinfonia in A major Ich ruf zu dir Herr Jesu Christ BWV 639 Toccata, Adagio und Fuge C-dur BWV 564 Nun freut euch, lieben Christen g'mein BWV 734 Prelude and Fugue in D major BWV 532 Fifteen 3 Part Inventions, BWV 787-801 Ein feste Burg ist unser Gott Bach by Stokowski Cembalo Concerto in D minor Koncert nr 1 d-moll na klawesyn i orkiestrę BMV 1052 Largo Bourée II Choral Prelude: Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 645 Toccata, Adagio and fugue in C major, BWV 564 Duety BWV 805 Duety BWV 804 Duety BWV 803 Duety BWV 802 Widerstehe doch der Sünde BWV 54 Und wenn die Welt voll Teufel wär Andante Nun komm der Heiden Heiland Prelude and Fugue in C minor BWV 847 Prelude & Fughetta in G major BWV 902 III Koncert brandenburski G-dur BWV 1048 Sinfonia in B minor, Organ Sonata in E minor, BWV 528 Passacaglia and Fugue in C minor, BWV 582 Organ Sonata in E minor, -ohne Bezeichnung Ich will den Kreuzstab gerne tragen (kantata) Choral Prelude: Schmücke dich, o liebe Seele, BWV 654 Prelude and Fugue in D major Fantasie und Fuge BWV 944 Polonaise Rondeau Ein feste Burg ist unser Gott BWV 80 Choral Prelude: Wo soll ich fliehen hin, BWV 646 Herz und Mund und Tat und Leben (kantata) Nun komm der Heiden Heiland BWV 659 Ouvertüre Das Wort sie sollen lassen stahn Prelude and Fugue in E minor BWV 855 Suite française no 5 en Sol majeur, BWV 816 Sinfonia in A major BWV 798 Prelude and Fugue in D major BWV 850 Ich ruf zu dir Herr Jesu Christ I Suita orkiestrowa C-dur BWV 1066 Trisonate N. 2 c-moll BWV 526 Motety BWV 227 Motety BWV 225 Koncert d-moll na dwoje skrzypiec BWV 1043 Motety BWV 229 Herz und Mund und Tat und Leben (kantata) BWV 147. $p Jesus bleibet meine Freude Partita in C minor BWV 767 Gott der Herr ist Sonn und Schild BWV 79 Sinfonia in B minor, BWV 801 Invention B minor, BWV 786 Fantasia and Fugue in A minor Nun danket Gott Partity BWV 827 Motety BWV 226 Ouverture dans le style français en si mineur, BWV 831 Koncert C-moll na obój i skrzypce BWV 1060 Allegro moderato Gott der Herr ist Sonn und Schild Partite diverse sopra: Sei gegrüßet, Jesu gütig BWV 768 Nun freut euch, lieben Christen g'mein Msze BWV 233 Msze BWV 234 Partita for Violin Solo in E major Vor deinen Thron tret' ich BWV 668 Prelude and Fugue in C minor BWV 546 Adagio e dolce Widerstehe doch der Sünde Partity. Klawesyn Ich habe genug (kantata) BWV 82 Sarabande Badinerie Double Invention in A major Invention B minor, Partita for Violin Solo in E major BWV 1006 Trio sonata No. 3 in D minor, BWV 527 Menuett Ich will den Kreuzstab gerne tragen (kantata) BWV 56 Ich habe genug (kantata) Prelude & Fughetta in G major Erhalt uns in der Wahrheit Choral-Variation I-XI Invention in A major BWV 783 Fantasia and Fugue in A minor BWV 904 Allegro Msze Vivace Adagio Trio Sonata No. 1 in E flat major, BWV 525 Partity BWV 825 Fantasie und Fuge Italienisches Konzert BWV 971 Messen Aria Variata in A minor, Italienisches Konzert Recitativo Partity Motetten Koncerty Kantaten Prelude and Fugue in E minor Motety Aria Duety
Autor:Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Kompozytor:Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Wykonanie:Café Zimmermann Rafał Blechacz Arleen Augér Hermann Prey (1929-1998) Elisabeth Speiser Vikingur Ólafsson Ingeborg Russ John van Kesteren (1921-2008) Gerhard Faulstich Jakob Stämpfli
Instytucje sprawcze:Thomanerchor Leipzig Neues Bachisches Collegium musicum zu Leipzig Alsfelder Vokalensemble Bach-Collegium Stuttgart Kammerchor der Franfurter Singakademie Krakowska Orkiestra Kameralna Česká filharmonie Deutsche Bachsolisten
Dyrygenci:Hans Joachim Rotzsch Leopold Stokowski (1882-1977) Kazimierz Kord (1930-2021)
Słowa:Piotr Rostwo-Suski
Aranżacja:Myra Hess (1890-1965)
Producent:Arend Prohmann
Redakcja:Gábor Lehotka Jacek Hawryluk
Reżyseria nagrania:Rainer Maillard
Komentarz:Oswald Beaujean
oraz:Kálmán. Berkes Günter Heidrich Gábor Lehotka Herbert Tachezi Emilia Csánky Peter Schreier Győrgy Hortobágyi Theo Adam (1926-2019) Ortrun Wenkel Piotr Anderszewski Wolfgang Helbich (1943-2013) Elżbieta Stefańska-Łukowicz Helmut Winschermann Barbara Świątek Helmuth Rilling
Wydawcy:Deutsche Grammophon a Universal Music Company (2017) Mediasat Poland (2005) Harmonia Mundi (1999) Intercord (1991) Hungaroton (1979-1986) Eterna Polskie Nagrania Supraphon
Serie wydawnicze:Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Kompozytorzy Meisterwerke zum Kennenlernen Biblioteka Gazety Wyborczej Les Nouveaux Interpretes Nouveaux Interpretes
ISBN:83-60004-06-4 83-60004-07-2 0-28947-95535-1
Autotagi:biografie CD elementy biograficzne książki literatura muzyka muzyka instrumentalna muzyka wokalno-instrumentalna nagrania nagrania muzyczne nuty płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo