Beata ma oczy brązowe:

Dziewczyna z fortepianem

Inne tytuły:
Głowa do korony
Autor:
Wojciech Wiśniewski
Ilustracje:
Mirosław Pokora (1931-2006) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2000)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1976-1992)
Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1964)
Wydane w seriach:
Biblioteka Błękitnych Tarcz
ISBN:
83-87080-55-1, 978-83-870899-31
83-8708-99-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Głowa do korony Beata ma oczy brązowe i inne opowiadania Dziewczyna z fortepianem
Autor:Wojciech Wiśniewski
Ilustracje:Mirosław Pokora (1931-2006) Aneta Krella-Moch Antoni Chodorowski Mach Krella
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2000) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1976-1992) Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1964)
Serie wydawnicze:Biblioteka Błękitnych Tarcz
ISBN:83-87080-55-1 978-83-870899-31 83-8708-99-3
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo