Termodynamika techniczna

Autor:
Janusz Walczak
Wydawcy:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2009)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie (2009)
Wydane w seriach:
Materiały Dydaktyczne
Materiały Dydaktyczne - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
ISBN:
978-83-204-3342-5, 978-83-88335-37-2
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Podręcznik zawiera przede wszystkim opis przemian energii zachodzących w różnych maszynach i urządzeniach, gdyż dostosowany jest do potrzeb kształcenia studentów wydziałów mechanicznych – przyszłych inżynierów i magistrów mechaników studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Zakres tematyczny obejmuje przedmiot podstawowy dla kierunku mechanika i budowa maszyn, a także specjalności: technika cieplna, technologie gazowe, maszyny i urządzenia przemysłu spożywczego, silniki spalinowe i inne specjalności. • Do podręcznika dołączony jest wykres entalpia-entropia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo