Pejzaż sentymentalny

Autor:
Krystyna Siesicka (1928-2015)
Wydawcy:
Wydawnictwo Akapit Press (1997-2015)
Związek Niewid
Wydane w seriach:
Zapałka na zakręcie
Zapałka na zakręcie cykl
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

„Pejzaż sentymentalny” to, podobnie jak „Zapałka na zakręcie”, opowieść na dwa głosy. Najpierw mówi ona, później on. Można zdradzić, że bohaterowie nie są parą. Ich drogi się rozeszły. Mada jest tłumaczką, a Marcin wziętym chirurgiem plastycznym. Pewnego lata Mada postanawia wyjechać na wakacje do Osady, w której nie była od lat. Zabiera ze sobą syna. Wracają wspomnienia, chociaż Osada bardzo się zmieniła od pamiętnych wakacji, podczas których bohaterka poznała Marcina. Poza tym Mada nie jest już młodą dziewczyną, a matką nastoletniego Kacpra. Z tej perspektywy spogląda na miniony czas oraz na swoją pierwszą, młodzieńczą miłość. Tym bardziej, że do Kacpra przyjeżdża jego dziewczyna - śliczna, ale bardzo rozkapryszona Tina.Zawiedzie się ten, kto liczy na ckliwe spotkanie Mady i Marcina w Osadzie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krystyna Siesicka (1928-2015)
Lektor:Daria Trafankowska (1954-2004)
Wydawcy:Wydawnictwo Akapit Press (1997-2015) Związek Niewid
Serie wydawnicze:Zapałka na zakręcie Zapałka na zakręcie cykl
ISBN:83-87463-28-0 978-83-60773-53-6 978-83-62199-48-8 978-83-64379-63-5 978-83-65345-40-0 978-83-87463-54-0 838746754
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 47 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo