Nowe szaty cesarza

Tytuł oryginalny:
Fairy tails
Opracowanie:
Agnieszka Nożyńska ...
Autor oryginału:
Hans Christian Andersen (1805-1875)
Autorzy:
Barbara Piątkowska
Tomasz Piątkowski ...
Ilustracje:
Blanka Jakubowska ...
oraz:
Hans Christian Andersen (1805-1875)
Wyd. w latach:
1990 - 2019
Wydane w seriach:
100 Bajek Naszego Dzieciństwa
Klasyka baśni
Książki Szczęśliwego Dzieciństwa
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Opracowanie:Agnieszka Nożyńska Sanjay Dhiman
Autor oryginału:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Autorzy:Barbara Piątkowska Tomasz Piątkowski Danuta Wróbel
Ilustracje:Blanka Jakubowska John Patience Andrzej Fonfara
Tłumaczenie:Katarzyna Cześniuk Marta Gomolla Magdalena Brodniewicz Katarzyna Pierre Brotier
oraz:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Wydawcy:Wydawnictwo Kokoszka (2019) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Arti Artur Rogala Mariusz Rogala - Spółka Jawna (2015) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1998) Polska Oficyna Wydawnicza BGW (1990) Martel Wydawnictwo Ibis
Serie wydawnicze:100 Bajek Naszego Dzieciństwa Klasyka baśni Książki Szczęśliwego Dzieciństwa
ISBN:83-7083-952-5 978-83-63546-14-4 978-83-66136-18-2 978-83-7740-291-7 978-83-954324-2-2
Autotagi:bajka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo