Pinokio

Tytuł oryginalny:
Avventure di Pinocchio
Autor:
Carlo Collodi (1826-1890) ...
Tłumacz:
Halina Kozioł ...
Ilustracje:
Stanisław Dzięcioł ...
Wyd. w latach:
1984 - 2022
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Treść oraz dokładne, wyczerpujące opracowanie lektury. Zawiera omówienie zagadnień z uwzględnieniem tematów lekcji, tematów wypracowań i pytań zadawanych przez nauczyciela. Powieść ukazuje historię Pinokia, drewnianego pajacyka wystruganego przez szewca Dżeppetto. Pajac niespodziewanie ożył i od pierwszych chwil okazał się krnąbrnym, nieposłusznym i egoistycznym chłopcem. Dżeppeto, a także jego przyjaciele - Wróżka o Błękitnych Włosach i Mówiący Świerszcz, starają się go wychować i sprowadzić na dobrą drogę. Jednak Pinokio spotyka na swojej drodze także postacie niegodziwe, które namawiają go do złych rzeczy - takie jak Lis i Kot czy jego szkolny kolega Knot. Początkowo daje się im zwodzić i ponosi za to kary (traci złote monety, zamienia się w osła). Stopniowo jednak zaczyna rozumieć, jaki jest zły i samolubny. Po wielu dramatycznych przygodach powraca do majstra Dżepetto i Wróżki, stając się dobrym pajacykiem. W nagrodę za tę przemianę spełnione zostaje jego marzenie: staje się prawdziwym człowiekiem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:storia di un burattino Pinokio / Zielona Sowa [op. Marta Stęplewska na podst. przekł. Haliny Kozioł ; il. Aleksandra Kucharska-Cybuch] cCarlo Collodi Pinokio / Carlo Collodi
Autorzy:Carlo Collodi (1826-1890) Carolo Collodi
Tłumaczenie:Halina Kozioł Patrycja Jabłońska
Ilustracje:Stanisław Dzięcioł Dorota Szal Marek Szal Aleksandraa Kucharska-Cybuch Paweł Kołodziejski
Opracowanie:Halina Kozioł Lucyna Szary Iwona Fedan Anna Popławska Barbara Włodarczyk
Redakcja:Iwona Puchalska
Wydawcy:Legimi (2022) Wydawnictwo Zielona Sowa (1999-2022) Wydawnictwo GREG (2006-2018) Ibis (2011) Mediasat Poland (2004) Polskapresse (2004) Świat Książki (2003) Kama (2000) Siedmioróg (1997) GMP Oficyna Wydawnicza (1990-1995) Nasza Księgarnia (1984-1989)
Serie wydawnicze:Czytaj z Sową! Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Lektura z opracowaniem Biblioteka Nowej Trybuny Opolskiej Kolekcja Gazety Olsztyńskiej i Dziennika Elbląskiego Lektura Najpiękniejsze bajki kolekcja "Gazety Krakowskiej" kolekcja "Dziennika Bałtyckiego"
ISBN:8372204470 9770137918295 9788374355483 83-7220-098-X 83-7220-262-1 83-7220-454-3 83-7389-099-8 83-7389-101-3 83-7389-612-0 83-7389-965-0 83-7391-289-4 83-7435-035-0 83-89651-21-1 83-89956-94-2 83-905459-1-8 978-83-7327-609-3 978-83-7389-119-7 978-83-7435-324-3 978-83-7435-726-5 978-83-7623-173-0 83-83-7220-447-0 978-83-7435-324-4
Autotagi:bajka beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki liryka literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 71 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo