Anna we krwi

Tytuł oryginalny:
Anna dressed in blood
Autor:
Kendare Blake
Tłumaczenie:
Grzegorz Komerski
Grzegorz Komornicki
Wydawca:
Prószyński Media (2012)
ISBN:
978-83-7839-109-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.3 (3 głosy)

Gdy przybywają do kolejnego miasta w poszukiwaniu ducha nazywanego przez mieszkańców Anną we Krwi, Cas nie spodziewa się niczego odbiegającego od normy: chce zjawę wyśledzić, zdybać, zabić. Zamiast tego spotyka obłożoną klątwą dziewczynę, istotę z jaką nigdy przedtem się jeszcze nie mierzył. Zjawa wciąż nosi sukienkę, którą włożyła w dzień swojego morderstwa w 1958 roku: dawniej śnieżnobiałą, teraz czerwoną, ociekającą krwią. Po śmierci Anna zabijała wszystkich, którzy odważyli się postawić nogę w opuszczonym domu, gdzie sama się wychowała.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czy istnieje świat duchów? Co dzieje się z duszami po śmierci? Czy wszystkie odchodzą, czy któreś zostają? • Zastanawiamy się i próbujemy odpowiedzieć na pytania zwłaszcza w momencie, kiedy stajemy w obliczu śmierci kogoś bliskiego. • Cas Lowood zna odpowiedź na te pytania. Odziedziczył po swoim ojcu niezwykły dar i sztylet athame, dzięki któremu… zabija zmarłych. Spotykamy go, kiedy uwalnia drogę w Karolinie Północnej od Autostopowicza z Dwunastki. Niebezpiecznych zmarłych jest wielu, więc Cas z matką-czarownicą i kotem wyczuwającym duchy zmieniają miejsca zamieszkania, w zależności od potrzeby. Następne „zadanie”, to uwolnienie miasteczka Thunder By od Anny Korlov – Anny we Krwi. Cas chce jak w każdym innym przypadku wyśledzić i zabić zjawę. Przeważnie działa sam, jednak tym razem poznaje przyszłych towarzyszy przygód Carmel i Thomasa. W trakcie imprezy kilka osób postanawia pokazać Casowi, gdzie jest dom, w którym dzieją się dziwne rzeczy. W trakcie oględzin ginie Michael, były chłopak Carmel. Ale dlaczego on zginął, a Cas przeżył? Czy w końcu Cas dowie się, dlaczego zginęła Anna? Kto przyczynił się do jej śmierci? I czy Thunder Bay zostanie uwolnione od zjaw? • Książka do ostatniej strony trzyma w napięciu. Zakończenie zaskakujące, gdzie należy powiedzieć „miłość nie wybiera”. Książka przeznaczona jest dla młodzieży, ale i osoba dorosła – lubiąca zjawiska paranormalne znajdzie coś dla siebie. • A dlaczego ja sięgnęłam po nią? Z dwóch powodów. Przyciągnęła mnie okładka, która jest delikatna w swojej mroczności, a także dlatego, że to moja imienniczka. • Poleca Anna Pląder, MBP w Skawinie
    +2 wyrafinowana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo