Edukacja domowa w Polsce:

teoria i praktyka

Redakcja:
Marzena Zakrzewska
Paweł Michał Zakrzewski
Paweł Zakrzewski
Wydawca:
Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna i Reklamowo-Handlowa Adam (2009)
ISBN:
978-83-7232-930-1, 978-83-931070-0-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
rodzina
5.0

Edukacja domowa to edukacja do życia. To nie tylko teoria, ale i nauka szeroko pojętej pracy w domu. To również pokazywanie dziecku świata, kształtowanie w nim umiejętności sensownego spędzania czasu, jak i szacunku do siebie. To możliwość koncentracji na mocnych stronach i zainteresowaniach oraz szybsze osiąganie lepszych wyników w bezpiecznych emocjonalnie warunkach. Edukacja domowa w Polsce to zbiór artykułów dotyczących edukacji domowej, która staje się coraz popularniejszą ścieżką edukowania dzieci i młodzieży. Zamieszczone w niej doświadczenia i opinie rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół, historyków, psychologów, socjologów, prawników, filozofów i teologów mają na celu ukazania szerokiej perspektywy tego zagadnienia i pomóc odpowiedzieć Czytelnikowi na następujące pytania: Jak w praktyce wygląda nauczanie domowe? Kto jest lepszym nauczycielem: instytucja czy rodzic? Jakie są plusy i minusy prowadzenia szkoły w domu?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przełomowa praca zbiorowa dla edukacji domowej w Polsce. 2009 rok i pierwszy sukces legislacyjny - brawo Paweł i Marzena Zakrzewscy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
lexpolska
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo