Pierwszy dzień w szkole

Tytuł oryginalny:
Spöket i skolan
Autor:
Helena Bross
Ilustracje:
Christel Rönns
Tłumacz:
Adriana Gruszczyńska
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006-2010)
Wydane w seriach:
Uczę się Czytać
Klasa 1 b
ISBN:
978-83-8057-040-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Dwie nierozłączne od czasów przedszkola przyjaciółki - Oliwia i Julia nie mogą się doczekać pierwszego dnia w szkole. Ich entuzjazm jednak szybko znika, kiedy spotykają starszego kolegę Wiktora. Chłopiec opowiada dziewczynkom niestworzone historie: o grasującym w szkolnej piwnicy duchu, dosypywanej do mleka soli czy wykonywaniu skomplikowanych obliczeń. Czy rzeczywiście na pierwszoklasistów czekają tego typu niespodzianki? Książka przeznaczona dla dzieci, które dopiero rozpoczynają przygodę z nauką czytania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Helena Bross
Ilustracje:Christel Rönns
Tłumacz:Adriana Gruszczyńska
Opracowanie:Patrycja Zarawska
Wydawca:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006-2010)
Serie wydawnicze:Uczę się Czytać Klasa 1 b
ISBN:978-83-8057-040-5
Autotagi:czasopisma druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo