Tajemniczy przyjaciel

Tytuł oryginalny:
Hemliga kompisar
Autor:
Helena Bross
Ilustracje:
Christel Rönns
Tłumacz:
Adriana Gruszczyńska
Opracowanie:
Patrycja Zarawska
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006)
Wydane w seriach:
Klasa 1b
Uczę się Czytać
ISBN:
978-83-8057-041-2, 978-83-8057-107-5
83-8057-041-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
Więcej informacji...

W klasie Ib pojawiają się kłótnie i sprzeczki pomiędzy uczniami. Wychowawczyni postanawia więc zorganizować zabawę w „tajemniczego przyjaciela”. Każdy uczeń losuje osobę z klasy, dla której musi zrobić coś miłego. Reszta dzieci nie może się dowiedzieć, kto kogo wylosował. Mają czas do końca tygodnia. Czy uda im się zrealizować to niecodzienne zadanie? Książka dedykowana dzieciom, które dopiero uczą się czytać – do czytania na głos podczas zajęć lub w domowym zaciszu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Vi vill ha disko
Autor:Helena Bross
Ilustracje:Christel Rönns
Tłumacz:Adriana Gruszczyńska
Opracowanie:Patrycja Zarawska
oraz:Christel Rönns
Wydawca:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006)
Serie wydawnicze:Klasa 1b Uczę się Czytać
ISBN:978-83-8057-041-2 978-83-8057-107-5 83-8057-041-2
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo