Śmiercionośny upominek

Tytuł oryginalny:
Glaskroppar
Autor:
Erik Axl Sund
Tłumacz:
Wojciech Łygaś
Lektor:
Wojciech Żołądkowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2014-2015)
ISBN:
978-83-7999-353-6, 978-83-7999-461-8
978-83-799-353-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.3 (3 głosy)

Jeden decylitr wódki, do tego jeden decylitr detergentu. Pijesz śmiertelną mieszkankę, ale nie wymiotujesz. Nawet wtedy, gdy wychylasz kolejną szklankę. I następną. Szwecję zalewa fala samobójstw. Młodzi ludzie w całym kraju odbierają sobie życie, stosując rożne, makabryczne sposoby. Łączy ich jedno: są fanami jednoosobowego zespołu muzycznego Hunger, który jest częścią najbardziej ekstremalnej i mrocznej subkultury muzycznej ukrytej w podziemnym świecie. Simon żyje gdzieś na marginesie. Całe dnie spędza w mieszkaniu w dzielnicy Soder w Sztokholmie, gdzie pisze teksty i planuje koncerty. Jens Hurtig, który zastępuje komisarz Jeanette Kihlberg, prowadzi śledztwo w sprawie brutalnych, a zarazem zadziwiających przypadków zgonów. Przy denatach policja znajduje stare kasety magnetofonowe z nagraną na nich domowym sposobem muzyką rożnych zespołów z połowy lat 80. XX wieku. Jak się okazuje, wszystkie kasety należały wcześniej do jednej osoby. Co ją łączy z młodymi samobójcami?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Choć pod względem treści to ciężka książka ,to jest tak mega wciągająca że trudno się od niej oderwać ,sporo krwi się leje,przy dźwiękach utworu który trwa tyle co data urodzenia samobójców ,a który jest przenośnią na tamten świat ,jest łodzią pływającą po krainie umarłych . • Polecam • PS.Czytajcie nocami ,za dnia to nie ma tego czegoś :-)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo