Ja, Fronczewski:

Piotr Fronczewski w rozmowie z Marcinem Mastalerzem

Autorzy:
Piotr Fronczewski
Marcin Mastalerz
Wydawcy:
Znak - litera nova (2015)
Znak Litera Nova - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2015)
Wydane w seriach:
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-2632-6, 83-240-2632-6
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
film i wideo
książki
sprawozdania
Więcej informacji...
4.0 (3 głosy)

Spotkanie z człowiekiem, który dzieli się swoją mądrością życiową w sposób żartobliwy i nienachalny. Nie ma Polaka, którzy nie znałby tego pięknego głosu. Znaku rozpoznawczego najwszechstronniejszego polskiego aktora, wybitnego w każdym swoim wcieleniu: teatralnym, filmowym, telewizyjnym, kabaretowym. Niezapomniany Pan Kleks, zwariowany pan Piotruś i tragiczny Edyp. Szpicbródka, Franek Kimono i jeden z najlepszych Hamletów w historii polskiego teatru. Aktor wyczynowiec, który zagrał w swoim życiu kilkaset ról, w każdą wkładając całe swoje mistrzostwo. Aktor, który czytając książki o Harrym Potterze, ożywił je lepiej niż hollywoodzkie filmy. Ale to przede wszystkim ciepły, skromny człowiek, patrzący na swoje dokonania z dystansem i przymrużeniem oka. Piotr Fronczewski szczerze opowiada o swoim dzieciństwie na gruzach zburzonej Warszawy, niezwykłej relacji ze 103-letnią mamą, o rodzinie, przyjaciołach, miłości do motocykli, debiucie scenicznym w wieku 11 lat i doświadczeniu starości na scenie oraz poza nią. Ta rozmowa to pasjonująca wycieczka przez najciekawsze momenty historii polskiego kina i teatru ostatniego półwiecza, ale też spotkanie z człowiekiem, który dzieli się swoją mądrością życiową w sposób żartobliwy, nienachalny i budzący szczerą sympatię.[lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fantastyczna, wspaniała. Poznajemy Pana Piotra jako człowieka i aktora, a przy okazji kawał historii polskiego teatru, filmu i kabaretu ostatnich 50 lat. Ale jest to przede wszystkim wywiad z człowiekiem o jego młodości, i wieku dojrzałym, a nawet u progu starości, człowieku mądrym. Pan Fronczewski opowiada szczerze o swoim życiu nie pozbawionym błędów. Ale również Pan Piotr opowiada fantastyczne anegdoty teatralne, których bohaterami są najwięksi polscy aktorzy.
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Piotr Fronczewski w rozmowie z Marcinem Mastalerzem
Autorzy:Piotr Fronczewski Marcin Mastalerz
Wywiad:Piotr Fronczewski Marcin Mastalerz
Opracowanie:Marcin Mastalerz
oraz:Marcin Mastalerz
Wydawcy:Znak - litera nova (2015) Znak Litera Nova - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2015)
Serie wydawnicze:Znak Litera Nova
ISBN:978-83-240-2632-6 83-240-2632-6
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne film i wideo książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana sprawozdania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo