Ilustrowany inwentarz drzew

Tytuł oryginalny:
Inventaire illustré des arbres
Autorzy:
Virginie Aladjidi
Emmanuelle Tchoukriel
Tłumaczenie:
Magdalena Kamińska-Maurugeon
Katarzyna Skalska
Ilustracje:
Emmanuelle Tchoukriel
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2015-2016)
ISBN:
978-83-7776-056-7
Autotagi:
druk
książki
5.0

Ilustrowany inwentarz drzew zawiera opisy i wizerunki 57 drzew i krzewów z różnych stron świata. Emmanuelle Tchoukriel, ilustratorka specjalizująca się w sporządzaniu rycin naukowych, sportretowała rośliny z precyzją i artyzmem godnymi przyrodników z minionych stuleci. Odtworzyła sylwetki, liście i korę, czasem też kwiaty i owoce wybranych drzew i krzewów, a także zwierzęta żyjące w ich bliskim otoczeniu. Czarne kontury rysunków wykonała rapidografem i tuszem chińskim. Do kolorowania użyła akwareli, które nakładane z różną intensywnością, wspaniale oddają bogactwo odcieni i faktur spotykanych w przyrodzie. Każda rycina opatrzona jest polską i łacińską nazwą oraz kilkoma ciekawostkami na temat drzewa czy krzewu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przepięknie ilustrowany inwentarz drzew, nawiązujący stylem do prac dawnych przyrodników. Zawiera 57 plansz opisujących drzewa i krzewy z różnych stron świata, podzielonych na trzy części: liściaste, iglaste, palmy. • Wydany w dużym formacie (w przybliżeniu A4), z twardą oprawą, cieszy oko czytelnika w każdym wieku. • Zamieszczony wstęp jest krótki i bardzo przystępny, pełen ciekawych informacji. Na początku jest też słowniczek z istotnymi wiadomościami i licznymi ilustracjami, a na końcu książki indeks. • Książka przepiękna. Aż żal się z nią rozstawać. • Muszę ją zakupić do domowej biblioteki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo