Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych

Inne tytuły:
diagnoza, edukacja, terapia
Redakcja:
Barbara Winczura
Wydawcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2013-2025)
IBUK Libra (2014)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji. [Opis od wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:diagnoza, edukacja, terapia Mózgowe porażenie dziecięce Diagnoza i terapia trudności komunikacyjnych Autyzm Komunikacja alternatywna (AAC) Zaburzenia mowy Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) Niedostosowanie społeczne Zespół Downa FAS Klasa integracyjna Zaburzenia słuchu Dziecko niedosłyszące Muzykoterapia Komunikacja w klasie integracyjnej Grupy rówieśnicze Zespół Möbiusa Edukacja integracyjna Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową Dziecko niedowidzące Wspomaganie rozwoju i terapia Dzieci w wieku przedszkolnym w grupach integracyjnych Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy Komunikacja dzieci z niepełnosprawnością umysłową
Redakcja:Barbara Winczura
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza Impuls (2013-2025) IBUK Libra (2014) Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
ISBN:978-83-7850-489-4 978-83-7850-537-2 978-83-7850-789-5 978-83-8095-553-0 978-83-8294-442-6 97883785048944
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo