Nasza Dani:

od zaniedbania do miłości

Tytuł oryginalny:
Dani's story. A journey from neglect to love
Autorzy:
Diane Lierow
Kay West
Tłumacz:
Anna Karina Kosek
Wydawca:
Hachette Polska (2015)
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe
Historie Prawdziwe - Hachette
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-476-8
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru
3.0

Kiedy sześcioletnia Danielle zostaje znaleziona w swym rodzinnym domu na Florydzie, znajduje się w opłakanym stanie, zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Jej odratowanie wydaje się niemożliwe. Dziewczynka zostaje zabrana rodzicom, a 2 lata później adoptowana przez Diane i Berniego. Nowi rodzice podejmują się niesamowicie trudnego zadania przywrócenia Dani normalnego dzieciństwa. Czy im się to uda? Czy rodzicom adpocyjnym udało się znaleźć sposób na komunikowanie się z Dani, która do tej pory żyła zamknięta w swoim własnym świecie? Z jakimi trudnościami muszą zmierzyć się Diane i Bernie podczas wychowywania dziecka, któremu obce są podstawowe normy życia w cywilizowanym społeczeństwie? Czy Willie, syn Berniego i Diane, zaakceptuje swoją nową siostrę. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Diane i Bernie mają dzieci z poprzednich małżeństw, mają też kolejne dziecko: ze sobą. Mogliby mieć następne. Ale jest coś, co każe im wziąć na wychowanie obce dziecko. I choć wszyscy im odradzają - oni decydują się na Dani. Nie potrafiącą mówić, jeszcze w wieku 8 lat pampersowaną dziewczynkę. Co nimi kieruje, że decydują się na adopcję? I to TAKIEGO dziecka? Żeby poznać ich motywy - musisz przeczytać tę książkę. Czyta się dobrze. Polecam.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo