Przełamując milczenie

Tytuł oryginalny:
Ghost girl
Autor:
Torey L. Hayden
Tłumacz:
Anna Karina Kosek
oraz:
Anna Karina Kosek
Wydawca:
Hachette Polska (2014)
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe
Historie Prawdziwe - Hachette
Kolekcja Hachette - Hachette Polska
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-444-7
Autotagi:
druk
książki
5.0

Jadie ma dopiero osiem lat, lecz już boryka się z poważnymi problemami emocjonalnymi. Jest zamknięta w sobie, bardzo się garbi i cierpi na mutyzm wybiórczy- schorzenie objawiające się niemożnością mówienia w specyficznych sytuacjach lub miejscach. Dziewczynka chodzi do szkoły od trzech lat, ale nigdy jeszcze nie odezwała się tam ani słowem. Kiedy w końcu terapeutce udaje się nakłonić ją do mówienia Jodie opowiada o przerażających rytuałach, jakie odprawiają z jej udziałem członkowie tajemniczej grupy... [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uwielbiam tematy związane z pracą terapeutów z dziećmi,a ta książka opisuje bardzo ciekawy przypadek dziecka/ci skrzywdzonych przez dorosłych.W jaki sposób bezbronne dziecko ukrywa swój ból i jak sobie z nim radzi!.Podejście mądrego terapeuty pozwala dziewczynce ponownie zaufać dorosłemu i rozpocząć nowe życie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo