Więcej krwi

Tytuł oryginalny:
Mere blod
Autorzy:
Jo Nesbø
Iwona Zimnicka
Wyd. w latach:
2015 - 2019
Wydane w seriach:
Ślady Zbrodni
Krew na śniegu
ISBN:
978-83-271-5432-3, 978-83-271-5676-1
978-83-271-543-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
2.0

Kontynuacja bestsellerowej "Krwi na śniegu". Jon ucieka przed zemstą Rybaka, najważniejszego gangstera w Oslo, którego zdradził. Kieruje się na daleką północ Norwegii i ukrywa się w leśnej czatowni, gdzie pomaga mu tylko Lea, samotna matka i jej syn, Knut. Słońce północy, które nigdy nie zachodzi, powoli doprowadza mężczyznę do obłędu, a ludzie Rybaka są coraz bliżej... Z recenzji: "Więcej krwi" otwiera zdanie "Od czego zaczniemy tę opowieść?". Identyczne pytanie należy zadać sobie w przypadku tej recenzji. Ostateczną ocenę można ograniczyć do pięciu gwiazdek, ponieważ powieść jest dobra - naprawdę dobra. Ale tego rodzaju oceny nie mówią nic o subtelnej bujności językowej, przenikającej tę książkę. Nie dowiemy się dzięki niej nieczego o fabule, która z jednej strony banalna, lecz dzięki Nesbø wzniesiona zostaje do magicznego poziomu. Nie zapewni nam też dokładnego opisu bohaterów, którzy wydają się stereotypowi, lecz tak naprawdę wypełnieni są niuansami i energią. Nie tłumaczy też w jaki sposób norweski mistrz, tutaj, podobnie jak w pierwszej części "Krwi na śniegu", miesza humor z powagą, poetyckość z suspensem i zabawę ze śmiercią. Berlingske, Denmark Nowa powieść Nesbø jest naprawdę dobrze opowiedziana (…) Rozmach językowy i narracyjny są nieskazitelne NRK, Norway Językowe sztucznie ognie niosą tę powieść. Zabawnie sportretowane postacie, piękne pejzaże i inne sformułowania są wskazówką, że autor miał niezły ubaw podczas pisania. Five Stars VG, Norway Nesbø w elegancki i stylowy sposób oferuje nam bajkową historię (…) z prawdziwym suspensem klasycznego westernu. Jak to zwykle u niego, mamy huśtawkę nastroju pomiędzy rozedrganiem, a burzliwością, od łagodności, przez niepokój aż do brutalności i z powrotem. Niezmiennie rządzi ciemność, nawet podczas dnia polarnego, lecz nadzieja nie umiera, a pośrodku całej tej grozy można spotkać delikatną kobietę. Ekstra Bladet, Denmark Jo Nesbø rozpoczął nowy projekt, w którym przyswoił sobie odwrócony punkt widzenia, z perspektywy kryminalisty. (…) Z doświadczenia wiemy już, że Nesbø potrafi skonstruować intrygę, pisać i wywoływać emocję. Teraz możemy stwierdzić, że jest też w stanie robić to także od drugiej strony. Jyllands-Posten, Denmark Ekstremalnie dobrze napisana historia, z zapałem opowiedziana poprzez monolog wewnętrzny. Jest opisana z punktu widzenia płatnego mordercy i pomimo całej swojej barwności pozostaje realistyczna. W ten sposób intryga ma formę obyczajowego i niezwykle wciągającego westernu. Jak zwykle, nie brakuje w niej humorystycznych i twardych obserwacji, które od początku są znakiem rozpoznawczym Nesbø. To wielobarwna, rozrywkowa, a przy tym wypełniona filozofią książka. Nordjyske Stiftstidene, Denmark.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Sięgając po tę książkę spodziewałem się czegoś lepszego. Już patrząc na tytuł spodziewałem się jakiejś masakrycznej zbrodni, litrów niepotrzebnie przelanej krwi, a tu szczerze mówiąc zawiało nudą.Szumny napis z okładki, że polowanie nigdy się nie kończy, dobre sobie. W ogóle się nie zaczyna! Ucieczka przed bandytami, bezwzględnymi i zdet­ermi­nowa­nymi­ przez bezludną północ Norwegii. Walka o przetrwanie, wycieńczająca ucieczka, tego w tej książce nie znajdziecie. Jon dociera do niewielkiej wioski, gdzie spotyka uroczego chłopca Knuta i jego matkę Leaę, której mąż zaginął na morzu. Brzmi banalnie? Owszem. Wiemy jak się skończy? Jak w przypadku 99% innych historii. Trudno napisać o czym jest ta książka. Były przestępca spotyka uroczą kobietę i jej dzieciaka na krańcu świata, a gdzieś tam daleko za horyzontem pojawiają się oprawcy. Gdy już wydaje się, że historia lekko przyspieszy, następuje finał. Nuda, nuda, brak emocji, płaskie postaci, klisze fabularne i nuda. Dziwne, że podobną książkę mógł napisać najlepszy norweski autor kryminałów. Chyba, że napisał ją w miesiąc. Niewykluczone. Oczywiście znajdą się obrońcy autora, którzy będą pisać o pięknie dalekiej północy, reniferach i rozważaniach filozoficznych, religijnych i moralnych. Nie wierzcie w to. Więcej krwi to kwintesencja nudy, niedotrzymanie obietnicy i lektura na trochę ponad godzinę. Nie zaczynajcie przygody z autorem od tej książki tak jak ja to zrobiłem, to był duży błąd z mojej strony.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Jo Nesbø Iwona Zimnicka
Tłumacz:Iwona Zimnicka
Lektor:Krzysztof Gosztyła
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawnictwo Dolnośląskie (2015-2019) Publicat (2017) Wydawnictwo Dolnośląskie Oddział Publicat (2015) Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat (2015)
Serie wydawnicze:Ślady Zbrodni Krew na śniegu
ISBN:978-83-271-5432-3 978-83-271-5676-1 978-83-271-543-3
Autotagi:audiobooki CD druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo