Złodziej tożsamości:

historia prawdziwa

Tytuł oryginalny:
True story
murder, memoir, mea culpa,
Autor:
Michael Finkel
Tłumacz:
Bogumiła. Nawrot
Wydawca:
Prószyński i Spółka Prószyński Media (2015)
Wydane w seriach:
Duże Litery
Duże Litery (Prószyński i S-ka)
ISBN:
978-83-287-0174-8, 978-83-8069-080-6
978-83-8069-802-4
Autotagi:
biografie
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
2.0

Michael Finkel snuje urzekającą opowieść o morderstwie, miłości i oszustwie. Historia ma swój początek w lutym 2002 roku, kiedy reporter z Oregonu skontaktował się z dziennikarzem New York Times Magazine, Michaelem Finkelem, i przekazał mu sensacyjną wiadomość. Młody, wybitnie inteligentny mężczyzna, Christian Longo, widniejący na liście dziesięciu najbardziej poszukiwanych osób za wymordowanie całej swojej rodziny, został ostatnio ujęty w Meksyku, gdzie podawał się za Michaela Finkela z New York Timesa. Finkel stara się ustalić, co naprawdę stało się z rodziną Longo, a jego poszukiwania przemieniają się z pracy stricte reporterskiej w psychologiczną zabawę w kotka i myszkę - czasami bezwzględnie szczerą, kiedy indziej chytrze podstępną. Upór Finkela przyniesie efekt - Longo, oszukujący przez całe życie, ostatecznie mówi mu to, do czego nigdy nie przyznałby się w sądzie - wyznaje całą prawdę. Albo przynajmniej tak się zdaje.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo