Biała reduta

Autor:
Tomasz Kołodziejczak
Ilustracje:
Przemysław Truściński
Wydawcy:
Legimi (2018-2019)
Fabryka Słów (2014-2019)
Wydane w seriach:
Ostatnia Rzeczpospolita
ISBN:
978-83-7964-018-8, 978-83-7964-019-5
978-83-7964-471-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
e-booki
fantasy
5.0

„Biała Reduta” to nowy wymiar fantastyki. Tomasz Kołodziejczak wysoko podniósł poprzeczkę i stworzył powieść dla tych, którzy pragną od literatury czegoś więcej.

Wszechogarniające Zło, by zapanować nad światem, nie cofnie się przed niczym. Stale rodzi się i odnawia z większą siłą w mrocznych przestrzeniach Gehenny. Zarówno w Warszawie, jak i w Zachodnich Kresach Rzeczpospolitej, a także w zagrożonej kolonii na Marsie trwa nieustanne śledztwo i rozpaczliwa próba zbudowania powłoki ochronnej z pomocą zaklęć.

Mariaż prawdziwego fantasy z solidnym sf udaje się niewielu. Kołodziejczak jest w tym mistrzem. Wstrząsająca wizja, epicka i jedyna w swoim rodzaju.

Jarosław Grzedowicz - autor Pana Lodowego Ogrodu

Cykl Kołodziejczaka to niezwykła, autorska mieszanka. Rozmach i bogactwo jego wizji kojarzy się z “Hyperionem” Simmonsa, w nazewnictwie odwołuje się do Tolkiena, a całość osadza głęboko w polskiej tradycji religijnej i patriotycznej. Wrogiem zaś są totalitaryzmy – zarówno czarne jak czerwone – które w jego powieściach mają dosłownie demoniczną naturę.

Jerzy Rzymowski - redaktor naczelny Nowej Fantastyki

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kolejna pozycja z serii, w której zakochałem się bezpowrotnie po przeczytaniu opowiadania "Piękna i Graf". Coś do mnie przemawia w świecie, w którym najnowsza technologia wspierana jest magią i modlitwą (jesionowe satelity itd.), po to, żeby walczyć z bestiami będącymi wcieleniem idei zła, karmiącymi się ludzkim bólem i cierpieniem. Dla mnie coś cudownego, idealnie mój kimat, ale rozumiem, że jak ktoś od razu nie załapie, to go w zasadzie na pewno odrzuci. • Jeśli chodzi o tą konkretnie książkę, to odrobinę przeszkadzało mi rozdrobnienie wątków - Pan Kołodziejczak opowiada równolegle cztery historie, każdej poświęcając tyle samo czasu i uwagi, przez co w moim odczuciu, zaniedbany został nieco główny bohater całej serii - Kajetan Kłobudzki, Geograf w służbie Hetmana Wielkiego Koronnego. Zabrakło też jakiegoś wielkiego pojedynku, bitwy, jakiejś formy zawiązania akcji, no ale to przecież pierwszy tom. • Szkoda tylko, że znając Autora, na kolejny przyjdzie mi czekać około dwóch lat. • Mimo tych dwóch drobnych wad daję pięć gwiazdek za stworzenie rewelacyjnego świata i konsekwentne utrzymywanie wysokiego poziomu.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo