Nieszczęśliwe dzieci:

dlaczego cierpią i jak im pomóc

Tytuł oryginalny:
Unhappy children
reasons and remedies
Autor:
Heather Smith
Tłumacz:
Aneta Nowak
Wydawca:
Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (2008)
Wydane w seriach:
Psychologia na Co Dzień
Psychologia na Co Dzień - Jacek Santorski & Co, Agencja Wydawnicza
ISBN:
978-83-7554-045-1
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe

Dzieci, których potrzeb się nie zaspokaja, ujawniają swoje cierpienie poprzez lęk, niepokoje i złe zachowanie. Wiele dzieci w trakcie dorastania doświadcza bolesnych przeżyć, z którymi nie potrafi się uporać: rozwodu albo separacji rodziców, śmierci ukochanego członka rodziny. Z trudem godzą się z przeprowadzką, zmianą szkoły lub narodzinami rodzeństwa. Innym trzeba okazać wiele zrozumienia i wsparcia, by pomóc im pokonać traumę z powodu krzywdy wyrządzonej przez rodziców, którzy dopuścili się psychicznych i seksualnych nadużyć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo