Łowcy wilków:

Łowcy przygód

Tytuł oryginalny:
Wolf hunters
Inne tytuły:
Łowcy złota
Autor:
James Oliver Curwood (1878-1927) ...
Tłumacz:
Jerzy Marlicz (1898-1980) ...
Wyd. w latach:
1948 - 2009
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Łowcami wilków są młodzi przyjaciele Wabi i Rod oraz Mukkoki - stary Indianin, doskonały myśliwy oraz znawca pięknych, ale pełnych niespodzianek, kanadyjskich lasów. Podobnie jak w innych książkach Curwooda, kochający zwierzęta i przyrodę bohaterowie mają dramatyczne doświadczenia i niezwykłe przygody. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Łowcy złota Łowcy wilków / BGW Łowcy przygód
Autorzy:James Oliver Curwood (1878-1927) Jerzy Marlicz (1898-1980) James Olivier Curwood James Curwood
Tłumaczenie:Jerzy Marlicz (1898-1980) Jerzyy Marlicz
Ilustracje:Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Józef Marek (1922-2020) Katarzyna Karina Chmiel Leszek Ziniewicz
Posłowie:Andrzej Koskowski (1931-2014)
Opracowanie:Zbigniew Książczak
Redakcja:Jerzy Marlicz (1898-1980)
Lektor:Adam Szyszkowski
Przedmowa:Józef Rurawski
Wydawcy:Qes Agency (2009) Prószyński i Spółka (1998) Książnica (1988-1998) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1997) Philip Wilson Warsaw (1997) Siedmioróg (1996-1997) Oficyna Wydawnicza Rytm (1996) Elipsa (1995) Wydawnictwo Łódzkie (1992) BGW (1992) Polska Oficyna Wydawnicza BGW (1992) Wydawnictwo Dolnośląskie (1990) Polski Dom Wydawniczy (1990) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1956-1989) Nasza Księgarnia (1987) Zrzeszenie Księgarstwa Zowag (1981-1987) Albertinum Księgarnia św. Wojciecha (1948)
Serie wydawnicze:Kraina Wielkiej Przygody ! Klasyka Dziecięca - Prószyński i S-ka Kolorowy Świat Lektur Lektura z opracowaniem Lektury Szkolne z Opracowaniem Klasyka Dziecięca
ISBN:83-207-0244-5 83-218-0989-8 83-7023-091-1 83-7025-001-7 83-7043-177-1 83-7066-466-0 83-7153-122-2 83-7180-838-0 83-85004-44-0 83-85152-72-5 83-85249-70-2 83-87571-04-0 978-83-61593-12-6 83-7025-001 83-7025-091-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika Indianie książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 89 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo