Przygody Hucka

Tytuł oryginalny:
Adventures of Huckleberry Finn
Autor:
Mark Twain (1835-1910) ...
Tłumaczenie:
Marceli Tarnowski (1899-1944)
Krystyna Tarnowska (1917-1991) ...
Wyd. w latach:
1946 - 2020
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Przygody Hucka, inny tytuł tłumaczenia Przygody Hucka Finna (tytuł oryginalny Adventures of Huckleberry Finn) - powieść dla młodzieży amerykańskiego pisarza Marka Twaina z 1884r.; pierwsze wydanie polskie - 1898 r. Jest kontynuacją Przygód Tomka Sawyera, lecz głównym bohaterem jest Huckleberry Finn, występujący wcześniej w Przygodach Tomka jako postać drugoplanowa. Uciekając od brutalnego ojca alkoholika, Huck Finn trafia na Wyspę Jacksona, gdzie spotyka znajomego Jima, zbiegłego niewolnika. Postanawiają razem spłynąć (na znalezionej tratwie) w dół Missisipi do stanów, gdzie Jimowi nie grozi niewola. Po drodze spotykają rozmaite osoby, co daje autorowi możliwość pokazania życia i obyczajów. Huck jest świadkiem zabójstwa, próby linczu, krwawych waśni między rodzinami sąsiadów i działania zawodowych oszustów. W końcowej części opowieści Huck spotyka Tomka Sawyera, mieszkają u Tomka krewnych i pracują nad uwolnieniem Jima, złapanego jako zbiegły niewolnik. (opis zaczerpnięto z polskiej Wikipedii:http://pl.wikipedia.org/wiki/Przygody_Hucka).

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The Adventures of Huckleberry Finn Przygody Hucka Finna
Autorzy:Mark Twain (1835-1910) Marceli Tarnowski (1899-1944)
Tłumaczenie:Marceli Tarnowski (1899-1944) Krystyna Tarnowska (1917-1991) Magdalena Machay Teresa Prażmowska (1842-1912) Agnieszka Kuligowska Kazimierz Piotrowski (1911-1983)
Ilustracje:Krystyna Tarnowska (1917-1991) Paweł Kołodziejski Jarosław Żukowski Jan Lenica (1928-2001) Katarzyna Słowiańska-Kucz Katarzyna Słowiańska Janusz Wysocki Marek Szal Zbigniew Seweryn Jolanta Adamus-Ludwikowska Jolanta Ludwikowska
Opracowanie:Agnieszka Sabak Agnieszka Nawrot
Lektorzy:Leszek Filipowicz Roman Felczyński Zofia Głodyszawska Zofia Gładyszewska
Redakcja:Marta Stęplewska
Wydawcy:Avia-Artis (2020) NASBI (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) Legimi (2007-2020) Wydawnictwo Edipresse Polska (2017) Wydawnictwo Siedmiogród (1988-2017) Biblioteka Akustyczna (2014) Armoryka (2009) Wydawnictwo Greg (2008-2009) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2009) Agencja Artystyczna MTJ (2007) SMPB (2007) Polskapresse (2005) Agencja Wydawnicza Promocja Włodzimierz Gąsiewski (2001) Wydawnictwo Promocja Wydawnictwo Siedmioróg (2001) Wydawnictwo Akapit Press (1995-1997) Wydawnictwo Iskry (1981-1995) Wydawnictwo Iskry (1955-1995) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991) Związek Niewid (1985) Łódzki Instytut Wydawniczy (1946) Wydawnictwo Waza Oficyna Wydawnicza Rytm Oficyna Wydawnicza Rytm - Wydawnictwo Waza Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych
Serie wydawnicze:Klasyka Młodych Zaczarowane Strony Lektura z Opracowaniem Klasyka Kanon Lektur Czytaj z Sową! biblioteka światowej literatury dla dzieci i młodzieży Lektura Przygody Tomka Sawyera Uwaga! Przygoda! Klasyka - Rytm Lektura Szkolna Klub Czytanej Książki Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa (Polskapresse) Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa 2 kolekcja "Głosu Wielkopolskiego" Kanon Literatury Dziecięcej Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne Lektura - Siedmioróg Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Przygody Tomka Sawyera - Marek Twain biblioteka światowej literatury dla dzieci Zielona Biblioteka kolekcja "Gazety Krakowskiej"
ISBN:5906409190289 9788376998862 83-207-0425-1 83-207-1171-1 83-207-1410-9 83-7220-016-5 83-86129-22-0 83-86426-36-5 83-87571-03-2 97-7013-791-8592 977-02-0876-911-5 978-83-64732-28-7 978-83-7220-437-0 978-83-7254-482-7 978-83-7389-150-0 978-83-7389-455-6 978-83-7389-951-3 978-83-7399-234-4 978-83-7435-328-1 978-83-7517-163-1 978-83-7517-189-1 978-83-7623-157-0 978-83-7639-014-7 978-83-7945-516-4 978-83-7945-534-8 978-83-8226-085-4 978-83-85959-98-4 978-83-86426-56-0 978-83-88794-67-4 978-83-88944-41-3 83-8844-41-X 83-7435-328-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika historia ikonografia kasety magnetofonowe książki książki adresowe i telefoniczne literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 218 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo