Jak czytać gazety

Autor:
Marta Tomczyk-Maryon
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne PWN (2008)
ParkEdukacja (2008)
Wydane w seriach:
Trener
ParkEdukacja
Edukacja-Park
liceum - poziom rozszerzony
ISBN:
978-83-7446-859-6, 978-83-7446-959-6
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
5.0

Tematem Trenera, z którym czytelnicy się zaznajomią, jest czytanie prasy. Podobnie jak w przypadku innych książek serii, również ta jest adresowana do uczniów liceum, w szczególności do tych, którzy planują studia humanistyczne. Publikacja jest także pomocna dla przyszłych lub obecnych studentów dziennikarstwa. Do lektury zapraszamy również nauczycieli, którzy mogą znaleźć tu inspiracje do lekcji języka polskiego, historii lub wiedzy o społeczeństwie. Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, a to z tego względu, że wszyscy (w mniejszym lub większym stopniu) czytamy prasę. Jednak najbardziej zachęcam do zapoznania się z nią osoby, które po przeczytaniu tytułu publikacji wzruszyły ramionami lub w inny sposób wyraziły zdumienie istnieniem takiej książki. Zapraszamy wszystkich, którzy są przekonani, że potrafią czytać gazety i że nauka ich lepszego bez rozumienia nie ma większego sensu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rzetelne wsparcie dla licealistów na profilach dziennikarskich. Studentom też się przyda.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo