Kubuś Puchatek

Tytuł oryginalny:
Winnie the Pooh
Tłumacz:
Irena Tuwim (1900-1987) ...
Ilustracje:
Ernest Howard Shepard (1879-1976) ...
Autor:
Alan Alexander Milne (1882-1956) ...
Wyd. w latach:
1946 - 20033
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Przygody przyjacielskiego, troskliwego i uroczego misia o małym rozumku oraz jego przyjaciół ze Stumilowego Lasu: Prosiaczka, Kłapouchego, Królika, Sowy, Tygryska, stanowiących uosobienie ludzkich charakterów. Książka bawi nie tylko młodego, ale przede wszystkim dorosłego czytelnika. Opatrzona jest ilustracjami autorstwa Ernesta H. Sheparda, które w doskonały sposób komponują się z lekką i zabawną fabułą powieści. Publikacja A. A. Milnego uczy spoglądania na świat w optymistyczny sposób. Nie ma w niej miejsca na smutek - królują radość i zabawa. To pierwsza część cyklu przygód Kubusia Puchatka, której kontynuację stanowi "Chatka Puchatka".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:House at Pooh Corner Kubuś Puchatek Cz. 1 Kubuś Puchatek, cz.2 (wersja dwujęzyczna) Chatka Puchatka
Tłumaczenie:Irena Tuwim (1900-1987) Irena Tuwim-Stawińska
Ilustracje:Ernest Howard Shepard (1879-1976) H. Ernest Shepart
Autorzy:Alan Alexander Milne (1882-1956) Ernest Howard Shepard (1879-1976) Krzysztof Bagiński Małgorzata Strzałkowska
Narracja:Janusz Gajos
Adaptacja:Antoni Marianowicz
Kompozytor:Ryszard Sielicki
Lektor:Janusz Gajos
Wydawcy:Swiat Książki (20033) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1954-20012) Prószyński i Spółka (2000-2010) Omedia (2004) P. P. Polskie Nagrania (2004) Krajowa Agencja Wydawnicza (1987-1993) Wydawnictwo Książka i Wiedza (1946-1990)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektury Ucznia Audiobook BAJKI - GRAJKI Kanon na Koniec Wieku Klasyka Dziecięca Klasyka Dziecięca (Prószyński i S-ka) Lektura szkolna II klasa 2, szkoła podstawowa kolekcja bajek muzycznych Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia klasa 2
ISBN:83-03-01707-1 83-03-03390-5 83-03-03607-6 83-05-11408-2 83-05-11985-8 83-07-01887-0 83-10-07525-1 83-10-07526-X 83-10-07872-2 83-10-08445-5 83-10-09981-9 83-10-10212-7 83-10-10242-9 83-10-10316-6 83-10-10415-4 83-10-10628-9 83-10-10988-1 83-10-11020-0 83-10-11023-5 83-10-11086-3 83-7180-645-0 83-7255-432-3 83-7255-991-0 83-7337-107-9 83-918929-4-8 978-83-10-11275-0 978-83-10-11698-7 978-83-10-12033-5 978-83-10-12688-7 83-10-07529-1 83-10-07555-1 83-10-10216-6 83-10-12033-5 83-05-111408-2 83-05-1111985-8 978-83-10-11275 83-10-10-11060-X 978-83-7255-345-0 978-83-7255-432-3
Autotagi:audiobooki baśń beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 138 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo