Tajemnica diabelskiego kręgu

Autor:
Anna Kańtoch
Ilustracje:
Dominik Broniek
Wydawcy:
Uroboros (2013)
Grupa Wydawnicza Foksal (2013)
Legimi (2013)
Wydane w seriach:
Uroboros
Uroboros - Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-7747-947-6
Autotagi:
druk
powieści
4.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Tajemnica Diabelskiego Kręgu" to bardzo ciekawa i udana hybryda jaka powstała przez połączenie fantastyki, powieści dete­ktyw­isty­czne­j, przygodowej z solidną dawką powieści grozy i horroru. Z bliżej nie znanego mi powodu (mogę tylko snuć domysły, że może chodzi o wiek bohaterów) powieść została dedykowana młodzieży, a mimo tego, że młodzieżą jestem już dość dobrze wyrośniętą, książkę czytało mi się bardzo dobrze i z dużą przyjemnością. • Autorka wykorzystała w powieści kilka znanych w fantastyce motywów: aniołów, wybrańca, przeznaczenie, tajemniczego i potężnego wroga, który musi zostać pokonany. Jednak u Kańtoch nic nie jest oczywiste. W powieści jest zatrzęsienie tajemnic. Tajemnice skrywa sam klasztor, skrywający się za jego murami tytułowy diabelski krąg, każde z dzieci jak i dorosłych zamieszkujących klasztor skrywa jakąś zagadkę. Również anioły i ich prawdziwe motywy są nieodgadnione. Pytań jest mnóstwo, intryga jest wielowątkowa, a napięcia, które towarzyszy ich rozwiązywaniu jeszcze więcej. • Atmosfera panująca w powieści potrafi skutecznie zmrozić. Dominuje przede wszystkim nastrój grozy, strachu, przerażenia i śmierci. Ten klimat tajemniczości i mroku potęguje niezwykle obrazowy język i barwny język jakim posługuje się autorka. Pisarka świetnie buduje napięcie, a sama historia w wielu miejscach zaskakuje. • "Tajemnica diabelskiego kręgu" to książka, która skutecznie potrafi wywołać dreszcze przerażenia. Tajemnicza, mroczna fantastyczna powieść nie tylko dla młodzieży. Tak jak przyciąga zło diabelskiego kręgu, równie mocno przyciąga i hipnotyzuje powieść Anny Kańtoch. • Marta Ciulis- Pyznar
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo