Czerwony syn

Tytuł oryginalny:
Superman. Red son
Tłumacz:
Jakub Syty
Ilustracje:
Dave Johnson
Andrew Robinson
Kilian Plunkett
Walden Wong
Autor:
Mark Millar
Autorzy oryginału:
Joseph Joe Shuster (1914-1992)
Jerry Siegel (1914-1996)
Scenariusz:
Mark Millar
oraz:
Paul Mounts
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2020)
Wydane w seriach:
DC Deluxe
Klub Świata Komiksu
Superman
ISBN:
978-83-281-1022-9, 978-83-281-9835-7
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0

Komiks tylko dla dorosłych. Alternatywna historia o Człowieku ze Stali. Statek kosmiczny z Kryptona rozbija się na Ziemi, a na jego pokładzie znajduje się niemowlę, które pewnego dnia stanie się najpotężniejszą istotą na planecie. Jednak pojazd nie spada w Ameryce, a mały pasażer nie zostaje wychowany w Smallville w Kansas. Nowy dom kosmity to kołchoz w Związku Radzieckim. Po latach przybysz z innego świata, który potrafi zmieniać bieg potężnych rzek i zginać stal gołymi rękami, zostaje obrońcą robotników i sojusznikiem Stalina...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie trzeba mieć dogłębnej wiedzy z uniwersum DC aby czerpać radość z tego albumu. Wystarczy mieć minimalne pojęcie o Supermanie, Batmanie i oglądnąć pierwszy film o Człowieku ze Stali ( ten z XX wieku) aby wsiąść na ten rollercoaster. • M. Millar pokazał dlaczego jest mistrzem gatunku, a dokładniej superbohaterskiego komiksu z twistem. Historia każe nam sie c chwilę łapać z niedowierzania za głowę a zakończenie to twist rozmiarów Wielkiego Kanionu. Dopełnieniem scenariusza jest kreska stylizowana na socrealistyczną. • To jest komiks superbohaterski dla anty­supe­rboh­ater­skich czytelników.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo