Geni@l

Inne tytuły:
język niemiecki dla młodzieży
Genial
Autorzy:
Susy Keller
Hermann Funk
Maruska Mariotta
Michael Koenig ...
Adaptacja:
Mirosława Podkowińska-Lisowicz
Wydawca:
Langenscheidt KG (2002-2004)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:język niemiecki dla młodzieży Genial podręcznik A2 poziom certyfikatu ćwiczenia A2 Geni@l A1 podręcznik A1 ćwiczenia B1
Autorzy:Susy Keller Hermann Funk Maruska Mariotta Michael Koenig Ute Koithan Theo Scherling
Adaptacja:Mirosława Podkowińska-Lisowicz
Wydawca:Langenscheidt KG (2002-2004)
ISBN:83-88892-45-2 83-89338-20-3 83-89338-22-X 83-89338-23-8 83-89338-24-6 83-89338-25-4 83-89338-74-2 978-83-88892-46-2 978-83-89338-21-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo