Kroniki Wardstone: Jestem Grimalkin

Tytuł oryginalny:
I am Grimalkin
Autor:
Joseph Delaney (1945-2022)
Ilustracje:
David Wyatt ...
Tłumacz:
Paulina Braiter-Ziemkiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2012-2016)
Wydane w seriach:
Kroniki Wardstone
Wardstone chronicles
ISBN:
978-83-7686-158-6, 978-83-7686-163-0
978-83-7686-388-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

To właśnie ona jest najbardziej przerażającą, najbardziej bezwzględną i niebezpieczną wiedźmą w całym Hrabstwie. Jeśli na ciebie poluje - nie uciekniesz. Jeśli staniesz jej na drodze - zginiesz. Nie zna litości. Jest wiedźmą zabójczynią, a jej imię brzmi: Grimalkin. Dziewiąty tom znakomitych "Kronik Wardstone", kontynuacja wątków zawiązanych w poprzednich tomach cyklu, tym razem z innego punktu widzenia. Grimalkin zawarła pakt z Tomem, uczniem stracharza. Razem zamierzają uwolnić świat od Złego, najbardziej przerażającej kreatury Mroku, istoty, z którą wiedźma ma osobiste porachunki. Połowa pracy już za nimi - Zły stracił głowę (dosłownie) i teraz pozostało tylko zniszczyć jego ciało i ducha. Ale to może potrwać... Grimalkin zaczyna niebezpieczną grę z siłami Mroku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joseph Delaney (1945-2022)
Ilustracje:David Wyatt David Frankland
Tłumacz:Paulina Braiter-Ziemkiewicz
Wydawca:Wydawnictwo Jaguar (2012-2016)
Serie wydawnicze:Kroniki Wardstone Wardstone chronicles
ISBN:978-83-7686-158-6 978-83-7686-163-0 978-83-7686-388-7
Autotagi:beletrystyka druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo