Materiały Dydaktyczne: Wiedza o kulturze Polaków w początkach XXI wieku:

wykłady dla studentów

Autor:
Marian Walczak (1946-2015)
Wydawca:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie (2006)
Wydane w seriach:
Materiały Dydaktyczne
Materiały Dydaktyczne - Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
ISBN:
978-83-88335-25-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka adresowana głównie do studentów, których program studiów obliguje do poznania elementów wiedzy o kulturze. Autor przedstawia szerokie spektrum problemów dynamicznego rozwoju kultury w Polsce, decydujących o miejscu polskich mediów w skali globalnej. Nie bez znaczenia dla struktury wykładu pozostaje przełom z 1989 roku, który wyznaczył kierunek rozwoju i stanowił fundament pod dzisiejszy wygląd kultury masowej w Polsce. „Wiedza o kulturze…” akcentuje także znaczącą rolę telewizji i mediów elektronicznych oraz wskazuje na możliwości rozwoju zawodowego i potencjalne wyzwanie dla kultury w aktualnych uwarunkowaniach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo