Jedyne wyjście

Autor:
Ryszard Ćwirlej
Wyd. w latach:
2013 - 2021
Wydane w seriach:
Aneta Nowak
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.1 (7 głosów)

Stanowi t. 1 serii : t. 2 Ostra jazda ; t. 3 Szybki szmal ; t. 4 Naga prawda. Jest rok 2012. W małym sennym miasteczku porwany zostaje 17-letni syn miejscowego biznesmena. Porywacze kontaktują się z rodziną, żądają okupu i zabraniają informować policję. Ale wieść o porwaniu szybko się roznosi. Ojciec chce za wszelką cenę odzyskać syna, więc postanawia dogadać się z porywaczami, ale na swoich własnych warunkach. Dzięki dawnym kontaktom w świecie nie do końca legalnych interesów próbuje sam znaleźć bandytów. Policja też wpada na ich trop. Wszystko dzięki młodej i ambitnej policjantce z wiejskiego posterunku. Zapalona motocyklistka Aneta Nowak, której specjalnością było dotąd parzenie kawy i przynoszenie drożdżówek straszymy kolegom, przypadkowo natrafia na pewien ślad i za wszelką cenę stara się to wykorzystać. W tym samym czasie i w tym samym miasteczku znika młoda dziewczyna, matka rocznego dziecka. Ludzie zastanawiają się, czy przypadkiem nie uciekła z domu, choć trudno uwierzyć, że matka porzuciła swoje małe dziecko. Czy te dwie sprawy łączą się ze sobą? Musi to wyjaśnić Aneta Nowak, której będą pomagać policjanci Alfred Marcinkowski i Mariusz Blaszkowski, znani doskonale z PRL-owskich powieści Ryszarda Ćwirleja. Jak zawsze mogą obaj liczyć na swoich dawnych kolegów - byłego cinkciarza, a teraz właściciela banku, Ryszarda Grubińskiego vel Grubego Rycha i szefa jego ochrony, byłego milicjanta Mirka Brodziaka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka ciekawa, wartka akcja, rozbudowane postacie... ale jak dla mnie za dużo gwary poznańskiej. Rozumiem, że język wspólczesnej książki powinien być "żywy", że czasem warto dać trochę gwary, ale dla mnie, osoby która całe życie mieszkała w Warszawie a w Poznaniu bywałam tylko na konferencjach, niektóre kwestie były niezrozumiałe. Części mogłam się czywiście domyślić z kontekstu. • Poza tym narracja pisana z perspektywy prostaków była równie męcząca. Przykro mi było patrzeć na to, jakie błędy popełniają. W dodatku tam było jeszcze więcej tej gwary. A więc podsumowując, zabieg z gwarą i pisaniem narracji tak jak myślą bohaterowie, jest jak najbardziej fajny i godny pochwały, ale dla mnie było tu tego stanowczo za dużo.
  • świetna....
  • nie mogłem się oderwac jak kiedys od Larssona ;)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ryszard Ćwirlej
Wydawcy:Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2020-2021) Legimi (2015-2020) Wydawnictwo Filia (2015) IBUK Libra (2015) Zysk i Spółka Wydawnictwo (2013) Termedia
Serie wydawnicze:Aneta Nowak
ISBN:978-83-287-1358-1 978-83-287-1363-5 978-83-287-1484-7 978-83-287-2983-4 978-83-8075-002-9 978-83-8075-008-1 83-8075-008-1 978-83-60283-23-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo