Koniec dzieciństwa

Tytuł oryginalny:
Childhood's end
Autor:
Arthur Charles Clarke (1917-2008)
Tłumaczenie:
Zbigniew Andrzej Królicki
Andrzej Sawicki (1947-2016) ...
Lektor:
Olga Żmuda
Wyd. w latach:
2001 - 2023
Wydane w seriach:
Mistrzowie SF & Fantasy
Wehikuł Czasu
Wehikuł Czasu (Dom Wydawniczy Rebis)
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

„Przerażająco logiczna, wiarygodna i przygnębiająco wizjonerska… Clarke jest mistrzem” - „Los Angeles Times”

O losach Ziemi decydują wielkie mocarstwa, a ludzkość z napięciem śledzi wyścig programów kosmicznych USA i Rosji. Gdy jednak człowiek ma już ruszyć na podbój kosmosu, kosmos przybywa do niego – nad największymi miastami planety pojawiają się ogromne statki obcych.

Po okresie niepewności i daremnych próbach oporu sytuacja wygląda obiecująco: przybysze jednoczą państwa, eliminują ubóstwo i przestępczość, zaprowadzają powszechny pokój. Większość populacji jest zadowolona. Tylko nieliczni już mają świadomość, że nadzorcy rodzaju ludzkiego muszą mieć jakiś cel. Pytanie tylko - jaki? I co to będzie oznaczać dla świata?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawa, poruszająca wizja końca świata. Powiedziałbym nawet, że samospełniająca się. Powieść króciutka taka a w sam raz na dwa wieczory. Polecam 4-.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Arthur Charles Clarke (1917-2008)
Tłumaczenie:Zbigniew Andrzej Królicki Andrzej Sawicki (1947-2016) Andrzej Stefan Sawicki
Lektor:Olga Żmuda
Redakcja:Zbigniew Andrzej Królicki
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2019-2023) Rebis (2019-2023) Legimi (2019-2023) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2022) Larix (2021) ebookpoint BIBLIO (2019) Wydawnictwo Amber (2001) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca
Serie wydawnicze:Mistrzowie SF & Fantasy Wehikuł Czasu Wehikuł Czasu (Dom Wydawniczy Rebis)
ISBN:83-7245-772-7 978-83-241-1215-9 978-83-8062-327-9 978-83-8062-372-9 978-83-8062-703-1 978-83-8338-072-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania podręczniki podręczniki programowane powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo