Milczenie chłopców

Tytuł oryginalny:
Breaking the silence
Autor:
Casey Watson
Tłumacz:
Agnieszka Kowalska
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2015)
Wydane w seriach:
Skrzywdzone
Skrzywdzone - Amber
historie prawdziwe
ISBN:
978-83-241-4619-2, 978-83-241-5318-3
83-241-5318-3
Autotagi:
druk
powieści

Prawdziwa historia: Dwaj porzuceni chłopcy, bez szans na miłość i przyszłość, którzy rozpaczliwie poszukują ciepła i uczucia. I jedna kobieta, która walczy o nich i z nimi. Dziewięcioletni Jensen pojawia się u Watsonów niepodziewanie. Opieka społeczna zabrała go z domu zaledwie pół godziny wcześniej. Matka zostawiła go samego i wyjechała z chłopakiem na wakacje... Kilka tygodni później Casey dowiaduje się nagle, że ma zaopiekować się drugim dziewięciolatkiem. Georgie cierpi na autyzm. Od urodzenia przebywa w domu dziecka, który ma zostać zamknięty. Casey nie może odmówić: jej dorosły już syn urodził się z zespołem Aspergera, łagodną formą autyzmu. Nie przeczuwa, na co naraża siebie i swoją rodzinę... Jenson jest agresywny, prześladuje i gnębi Georgiego. Georgie źle znosi zmiany, a stres pogłębia jego chorobę. Mimo najlepszych chęci Casey zaczyna wątpić, czy poradzi sobie z okrucieństwem Jensona. Nie wie, jak mroczna jest jego przeszłość. I jak niezwykła więź nawiąże się wkrótce pomiędzy dwoma tak skrzywdzonymi przez życie chłopcami...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo