Park Marconiego

Autor:
Åke Edwardson
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owca (2014)
Wydane w seriach:
Czarna Seria
Czarna Seria - Wydawnictwo Czarna Owca
ISBN:
978-83-7554-858-7, 978-83-7554-858-77
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

"Park Marconiego" to kolejny już kryminał z komisarzem Erikiem Winterem w roli głównej. Winter jest specyficzną postacią, którą ja bardzo lubię. Jednak muszę powiedzieć, że Ake Edwardson pisze dość nierówno i zdarzało mi się czytać jego słabsze powieści. Na szczęście "Park Marconiego" do nich nie należy. Policja w Goteborgu natrafia na ciało zamordowanego mężczyzny. Denat ma związane ręce i nogi, opuszczone do kolan spodnie i plastikowy worek na głowie. Obok niego znaleziono kawałek opakowania po torcie z napisana literą R. Co to oznacza? Nikt nie wie.... Do akcji wkracza komisarz Erik Winter, który ma zająć się tą sprawą. Okazuje się, że na jednej ofierze się nie skończy, pojawiają się kolejne, analogiczne ofiary, a obok nich pojawiają się kolejne litery alfabetu na tackach po torcie. Sprawa jest dziwaczna i trudna. Erik Winter bada ślady, kontaktuje się ze świadkami, nic jednak nie zbliża go do mordercy.... Czy uda mu się rozwiązać sprawę seryjnego, tortowego zabójcy? Przekonajcie się sami! Ake Edwardson stanął na wysokości zadania i stworzył kryminał, który mnie zaintrygował. Fabuła jest ciekawie skonstruowana, a akcja mknie jak burza. Książkę czyta się błyskawicznie, ze względu na dużą ilość dialogów i lekko napisany tekst. Edwardson, jak zwykle, miesza wątki i kieruje czytelnika na zupełnie inne tory, oddalając, zamiast przybliżać, od wykrycia tajemniczego mordercy. Chaos - to znajdziecie w każdej z powieści Ake Edwardsona, ale jest to chaos kontrolowany. Chwilami mnie denerwuje, a chwilami go podziwiam. Zależy to chyba też od mojego nastroju - tym razem książka wciągnęła mnie na tyle, że zarwałam kawałek nocki, żeby ją skończyć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo