Razem ze słonkiem: Szaruga jesienna:

pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody

Autor:
Maria Kownacka (1894-1982)
Ilustracje:
Zbigniew Rychlicki (1922-1989)
Jerzy Heintze (1922-1995) ...
Wydawcy:
Wydaw. Szk. i Pedag (1991)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1975-1991)
Młodz. Ag. Wydawnicza (1986)
Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1975-1986)
Wydane w seriach:
Razem ze słonkiem - Młodzieżowa Agencja Wydawnicza
Autotagi:
druk
książki
literatura piękna
Więcej informacji...
2.0

Pięknie ilustrowana książka wprowadzająca dzieci w świat przyrody poprzez wierszyki, opowiadanka, zabawy... "Razem ze słonkiem" wprowadza czytelnika w rytm tego, co się dzieje w przyrodzie. Całość składa się z sześciu książek odpowiadających sześciu okresom fenologicznym w przyrodzie: Przedwiośnie Wiosna Lato Złota jesień Szaruga jesienna Zima Układ ten przyjęty został celowo, ze względów dydaktycznych. Chodzi bowiem o to, aby dziecko z nadejściem nowej pory roku otrzymało świeży materiał poznawczy dotyczący zjawisk, jakie aktualnie zachodzą w przyrodzie i są w danej chwili do zaobserwowania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Seria nierówna pod względem wartości treści; część mocno zdez­aktu­aliz­owan­a, z każdą kolejną częścią (ta jest piąta) coraz silniej odczuwalna jest ideologia socjalistyczna, coraz ciężej też czytać książkę dziecku niep­rzed­szko­lnem­u (choć i przedszkolaki mogą mieć problem w odnalezieniu się w dawnych realiach). Mimo to lubię tę serię ze względu na ilustracje i ciekawostki ze świata przyrody, które da się z tych książek wyłowić, a na które ciężko natknąć się gdziekolwiek indziej. Zgaduj zgadula i pytania na końcu książki związane z jej treścią to też dobry pomysł na zabawę oraz sposób na sprawdzenie, co właściwie mały odbiorca przyswoił z lektury.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Razem ze słonkiem 5, pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody
Autor:Maria Kownacka (1894-1982)
Ilustracje:Zbigniew Rychlicki (1922-1989) Jerzy Heintze (1922-1995) Władysław Strojny (1923-1992) Stanisława Saloni
Fotografia:Władysław Strojny (1923-1992)
oraz:Władysław Strojny (1923-1992)
Wydawcy:Wydaw. Szk. i Pedag (1991) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1975-1991) Młodz. Ag. Wydawnicza (1986) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1975-1986)
Serie wydawnicze:Razem ze słonkiem - Młodzieżowa Agencja Wydawnicza
ISBN:83-02-04611-6 83-02-04743-0 83-203-2530-7 83-203-2538-2 83-203-2540-4 83-203-2541-2 83-203-2680-X 83-203-2690-7 83-203-2698-2 83-203-2540-4 82-203-2538-2 83-02-04611-9 83-0203-2538-2 83-0203-2541-2 83-0203-2698-2
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki liryka listy literatura literatura piękna opowiadania poezja powieści proza reprodukcje wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 71 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo