Psychologiczne portrety człowieka:

praktyczna psychologia rozwojowa

Redakcja:
Anna Izabela Brzezińska
Anna Brzezińska
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2004-2021)
Wydane w seriach:
Edukacja
Pedagogika
Edukacja - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
4.0

red. Anna Izabela Brzezińska Praktyczna psychologia rozwojowa. Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu. [źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/61639/psychologiczne-portrety-czlowieka-praktyczna-psychologia-rozwojowa]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praktyczna psychologia rozwojowa
Redakcja:Anna Izabela Brzezińska Anna Brzezińska
Autor:Anna Izabela Brzezińska
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2004-2021)
Serie wydawnicze:Edukacja Pedagogika Edukacja - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:978-83-60083-83-3 978-83-7489-431-9 978-83-7489-896-6 978-83-60083-3 978-83-60083-83-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo