Wiersze

Inne tytuły:
Wiersze Cz. 1
Autor:
Maria Konopnicka (1842-1910)
Ilustracje:
Marcin Południak
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2015)
De Agostini Polska (2011-2012)
Wydawnictwo Wilga (2011-2012)
Wydane w seriach:
Książki dla Małych i Dużych
Kolekcja Mariusza Borucha
ISBN:
978-83-259-0356-5, 978-83-280-1801-3
Autotagi:
druk
książki
poezja
wiersze
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • MARIA KONOPNICKA- znana poetka polska zasłynęła z wielkiej twórczości. Poza nowelami, poematami i bajkami dla dzieci pisała także wiersze • o różnorakiej tematyce. Piąty tom Książek dla małych i dużych zawiera • 1 część wierszy dla dzieci. Składają się na nie: • 1. Stefek Burczymucha • 2. Tęcza • 3. Żuczek • 4. Co dzieci widziały w drodze • 5. Kukułeczka • 6. Rzeka • 7. Bocian • 8. Ogródek • 9. Co słonko widziało • 10. A jak poszedł król. . . • 11. Muchy samochwały • 12. Nasza czarna jaskółeczka • 13. Jesienią • 14. W ogrodzie
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
monikam1986
Opis
Inne tytuły:Wiersze Cz. 1 Nasza czarna jaskółeczka Jesienią Kukułeczka Co dzieci widziały w drodze Muchy samochwały Stefek Burczymucha Rzeka Ogródek W ogrodzie A jak poszedł król... Żuczek Bocian Co słonko widziało Tęcza
Autor:Maria Konopnicka (1842-1910)
Ilustracje:Marcin Południak
Wydawcy:Grupa Wydawnicza Foksal (2015) De Agostini Polska (2011-2012) Wydawnictwo Wilga (2011-2012)
Serie wydawnicze:Książki dla Małych i Dużych Kolekcja Mariusza Borucha
ISBN:978-83-259-0356-5 978-83-280-1801-3
Autotagi:druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo