Wielki szort:

mechanizm maszyny zagłady

Tytuł oryginalny:
Big short
Autor:
Michael Lewis
Tłumacz:
Kinga Man
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2011-2016)
ISBN:
978-83-7508-334-7, 978-83-7999-693-3
Autotagi:
druk
literatura
4.0

Czy kryzys gospodarczy, który w 2008 roku dotknął rynki finansowe i bankowe na całym świecie, był do przewidzenia? Kto tak naprawdę na nim zarobił? Dlaczego garstka osób, która rozumiała, co się dzieje i co może się zdarzyć, nie obnosiła się zanadto ze swoją wiedzą? Tylko niewtajemniczonym wydaje się, że kryzys na amerykańskiej giełdzie papierów wartościowych zaczął się jesienią 2008 roku. Znawcy tematu doskonale wiedzą, że prawdziwy, cichy krach miał miejsce rok wcześniej: na rynkach derywatów powiązanych z obligacjami i hipotekami, gdzie wykorzystano mizerię finansową uboższych, zadłużonych warstw społeczeństwa amerykańskiego. Na rynkach, na które SEC nie ośmielała się, czy też wolała nie zaglądać. Wszystkich nas jednak nurtują pytania, na które nikt nie potrafił dać dotychczas satysfakcjonującej odpowiedzi. Czy ktoś rozumiał ryzyko leżące w założeniu nieustannego wzrostu cen nieruchomości, pomnażane dzień w dzień poprzez kreację tajemnych papierów wartościowych opartych na kredytach hipotecznych wątpliwej jakości? Czy ktoś zauważył, na co się zanosi? Czy ktoś spostrzegł w porę, że rynek nieruchomości staje się czarną dziurą i zarobił w ten sposób miliardy dolarów? Kim była ta garstka uparciuchów, których koledzy i współpracownicy zbywali lekceważącym określeniem "Kurczak Mały"? Wielki Szort. W środku maszyny zagłady to pierwszy dokument, który szczegółowo przedstawia kulisy największego ogólnoświatowego kryzysu naszych czasów. Lewis opowiada historię równie wciągającą i niezwykłą jak w swoich poprzednich bestsellerach, dowodząc po raz kolejny, że jest znakomitym, obdarzonym humorem kronikarzem naszych czasów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo