Twardzielka

Autor:
Mariusz Zielke
Wydawcy:
Wydawnictwo Akurat - Muza (2015)
Akurat (2014)
Muza
ISBN:
978-83-287-0195-3, 978-83-7758-691-4
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
3.8 (5 głosów)

Pierwszy kryminał o polskim show-businessie. Mocna historia o zepsuciu i zbrodni w świecie pełnym kłamstw. Sześć dziewczyn: pięć trupów, jedna zaginiona. Ktoś brutalnie morduje piękne modelki. Ściągnięta ze szpitala psychiatrycznego agentka o specyficznej urodzie i poszarpanym życiorysie musi wyjaśnić tajemnicę, mierząc się także z własną, pełną sekretów przeszłością. W świecie okrutnych zbrodni, perwersyjnego seksu, luksusowej prostytucji, dziwacznych wynaturzeń zepsutego show-businessu rozegra się gra o najwyższą stawkę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • warto przeczytać, ciekawa lektura odkrywająca pewień świat o którym oficjalnie się raczej nie mówi....
  • Tytuł: Twardzielka • Autor: Mariusz Zielke • Wydawnictwo: Akurat • Rok wydania: 2014 • Liczba stron: 383 • Mariusz Zielke – autor kont­rowe­rsyj­nych­ i skan­dali­zują­cych­ thrillerów. Wyrok zyskał znakomite opinie czytelników i recenzentów, książka błyskawicznie znikała z księgarskich półek i doczekała się dwóch dodruków. Wydana w 2013 roku Formacja trójkąta wzbudziła wiele kontrowersji. Po jej ukazaniu zaaresztowana masę ludzi związanych z aferami korupcyjnymi. Autorowi wiele razy grożono i próbowano go przekupić, lecz bez skutków. • Telewizja jest dziś jak słońce. Daje światło i... wypala. • Książka została napisana lekkim językiem. Cechują ją warta akcja, niepowtarzalni bohaterowie oraz oryginalny pomysł na fabułę. Dostajemy kawał dobrego polskiego kryminału, który opowiada nam o polskim show-businessie, czyli świecie pełnym kłamstw. • Jak się robi gorąco, bierz nogi za pas, a dopiero potem myśl. • Giną piękne modelki. Detektyw Rodzki wraz z ściągniętą ze szpitala psyc­hiat­rycz­nego­ policjantką starają się rozwikłać z pozoru prostą sprawę. Pięć dziewczyn zostało zabitych, a jedna zaginęła. Muszą zmierzyć się z czasem, gdyż morderca nie przestanie mordować. W świecie okrutnych zbrodni, perwersyjnego seksu, luksusowej prostytucji i wynaturzeń zepsutego show-businessu rozpoczyna się gra o najwyższą stawkę. • Ludzie potrafią być okrutni, przyszywają łatkę i wyciągają najprostsze wnioski. Potem ciężko się z tego oczyścić. • Na pierwszy plan zostaje wystawiona Marika. Jest ona funk­cjon­ariu­szką­ zatrzymaną w szpitalu psychiatrycznym przez swą wybuchową postawę wobec dwóch mężczyzn. Szczera, wulgarna, niebezpieczna postać, która na długo pozostaje w pamięci. Bliżej przyglądamy się także Rodzkiemu, który wydaje się być normalnym policjantem z misją ulepszenia świata. Jego łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz okłamywaniu innych nieraz pomaga. Obaj tworzą udany duet, którego nikt nie powstrzyma. • Strach jest zły, strach to akceptacja zła. • Utwór polecam wszystkim! Bardzo świetnie napisana książka, będąca mrocznym kryminałem, którego akcja dzieje się w mrocznym świecie. Na pewno nie zawiedziecie się, gdy sięgniecie po tę pozycję. Bezkompromisowi bohaterowie są wisienką na tym ociekającym krwią torcie.
  • Bardzo fajna, wciągająca, dynamiczna, opisująca właściwie dzisiejszą rzeczywistość, którą rządzi pieniądz. • A to najlepszy, moim zdaniem cytat: • "..."Nic dziwnego. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach". "A damy o prostytucji-dodała Marika. W tym sztucznym świecie pozornych przyjaciół, fałszywych uśmiechów, oszukańczego blichtru i wszechobecnej buty niepopartej żadnymi umiejętnościami to norma. • Łzy często zamieniają się w perły, a grymasy w uśmiechy. • Wystarczy odpowiednia suma na koncie. • Mile widziana płatność złotą kartą. • W świecie pozorów gotówki nie nie wkłada się za kuse majteczki. • Każdemu wolno udawać." - czyż nie odzwierciedla rzeczywistości? • Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo