Historie o Bożym Narodzeniu:

[krótkie historyjki do samodzielnego czytania : 7-8 lat]

Tytuł oryginalny:
Lesepiraten Weihnachtsgeschichten
Autor:
Monika Feth
Tłumaczenie:
Robert Samek
Katarzyna Pośnik
Ilustracje:
Kerstin Völker
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2008-2010)
Wydane w seriach:
Czytaj z Piratami
3 szczebel - od 7 lat
Czytaj z ...
Drabina mistrzów
ISBN:
978-83-7435-897-2
Autotagi:
druk
książki
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kolejny szczebelek - tym razem już trzeci - w drabinie mistrzów czytania, polecany dla dzieci od 7 lat. • Książka jest grubsza niż w niższych szczebelkach (55 str.), składa się z kilku krótkich opowiadań bogato ilustrowanych. Tematyka oczywiście bożonarodzeniowa :) Może być zachęcającą lekturą dla dzieci, które już samodzielnie czytają.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo