Sztuka minimalizmu w codziennym życiu

Tytuł oryginalny:
Art de l'essentiel
Autor:
Dominique Loreau
Tłumacz:
Angelina Waśko-Bongiraud
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owca (2008-2019)
ISBN:
978-83-7554-255-4, 978-83-7554-513-5
978-83-8143-115-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki i przewodniki
4.8 (5 głosów)

Żyjemy w świecie nadmiaru. Nadmiaru możliwości, nadmiaru dóbr materialnych, nadmiaru przedmiotów. Ich wielość nie oznacza jednak zwiększenia satysfakcji i zadowolenia z życia. Nadmiar posiadanych przez nas rzeczy ogranicza naszą wolność i nasz wewnętrzny rozwój. Sprawia, że oddalamy się od samych siebie i przechodzimy obok tego, co najistotniejsze. Rzeczy materialne pozbawiają nas energii i są najczęściej źrodłem lęku, niepokoju, zmartwień. Pogoń za dobrami materialnymi powoduje, że zatracamy sens życia i nie potrafimy się rozkoszować szczęściem, jakie daje sam fakt istnienia. Minimalizm i pozbycie się niepotrzebnych rzeczy jest kluczem do osiągnięcia wewnętrznej harmonii, spokoju, jasności umysłu i pogody ducha. Poprawia jakość naszego życia, przynosi nam uczucie lekkości i wolności. Wyrzucanie zbędnych rzeczy działa nie tylko jak prawdziwa terapia (jedna z najskuteczniejszych), jest to również sztuka i swoista filozofia życia. Oczyszczając naszą przestrzeń życiową z niepotrzebnych przedmiotów, bezużytecznych gadżetów, mamy mniej obowiązków i zmartwień, zyskujemy cenny czas, i odkrywamy w sobie nowe pokłady energii i sił. Uwolnieni od nadmiaru, uświadamiamy sobie nasze rzeczywiste potrzeby i pragnienia, czujemy się bardziej sobą. Dodatkową zaletą posiadania niezbędnego minimum jest zdolność koncentrowania się na samym doświadczaniu życia, a nie na rzeczach materialnych. Autorka, opierając się na licznych przykładach, podaje konkretne, praktyczne rady pozwalające uświadomić sobie nasze prawdziwe potrzeby, pozbyć się lęków przywiązujących nas do rzeczy, uniknąć pułapek społeczeństwa konsumpcyjnego, nie ulegać modom. Zachęca do tego, by żyć w zgodzie ze sobą, otaczając się tylko niezbędnymi, użytecznymi przedmiotami, oraz takimi, które odzwierciedlają nasze wnętrze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo