Jak Wojtek został strażakiem

Autor:
Czesław Janczarski (1911-1971) ...
Ilustracje:
Bohdan Bocianowski (1911-1983)
Bogusław Orliński ...
Wyd. w latach:
1950 - 20116
Autotagi:
druk
książki
literatura piękna
Więcej informacji...
4.2 (5 głosów)

We wsi Kozie Różki stała remiza strażacka.Strażakami byli młodzi odważni mężczyżni w dzień czy w nocy, spieszyli z pomocą. Wszyscy byli dumni ze strażaków, a mały chłopiec, Wojtek, marzył żeby zostać strażakiem. Ale komendant straży, kowal Bonifacy, nie przyjął Wojtka do straży uważając, że jest jeszcze za młody żeby zostać strażakiem. Pewnego razu chłopiec zobaczył jak piorun uderzył w dom sąsiada. Słomianny dach stanął w ogniu. Wojtek usłyszał, że w domu sąsiada płacze pozbawiony opieki mały Henio. Odważny chłopiec, wskoczył przez okno do izby i uratował dziecko. Następnie pobiegł do remizy z prośbą, by strażacy ugasili pożar. Dzwon zabił na alarm. Na dżwięk alarmu strażacy wyruszyli do pożaru. Ludzie z wioski dziękowali Wojtkowi za uratowanie małego Henia i wezwania strażaków. W nagrodę Wojtek dostał srebrny hełm strażacki i został strażakiem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • 2,5 lubi bardzo, przyjemne rymy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Czesław Janczarski (1911-1971) Bohdan Bocianowski (1911-1983) Bogusław Orliński Dariusz Żejmo Jerzy Flisak (1930-2008) Barbara Wrzesińska Marianna Sztyma Maria Drabecka Jan Janczarski
Ilustracje:Bohdan Bocianowski (1911-1983) Bogusław Orliński Dariusz Żejmo Żejmo Jerzy Flisak (1930-2008) Marianna Sztyma Maria Drabecka
Lektor:Barbara Wrzesińska
Realizacja:Wiesław Sałata
Opracowanie graficzne:Tadeusz Gajl
Tłumaczenie:Bogusław Orliński Maria Drabecka
oraz:Dariusz Żejmo Żejmo Stanisław Speczik
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1950-20116) Legimi (2018-2019) IBUK Libra (2012) Nasza Księarnia (2012) Bellona (2011) Audioclub.pl (2011) Kraj. Ag. Wydaw (1992) Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa-Książka-Ruch (1981-1992) Wydawnictwo Poznańskie (1988) Iskry (1988) Wspólna Sprawa (1985) audioclub.pl Bellona
Serie wydawnicze:Moje Poczytajki Lektura Szkolna klasa 1 Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektury Ucznia kl. II Dla Dzieci i Młodzieży Książki do Słuchania Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza Lektura Szkolna - Wydawnictwo Poznańskie Seria - Lektura szkolna
ISBN:6991021083 8320707900 83-03-01621-0 83-03-03535-5 83-10-07790-4 83-10-08399-8 83-10-09951-7 83-10-10025-6 83-10-10150-3 83-10-10355-7 83-10-10708-0 83-210-0785-6 978-83-10-10494-6 978-83-1010-847-0 978-83-10-10933-0 978-83-10-11395-5 978-83-10-11421-1 978-83-10-11644-4 978-83-10-11773-1 978-83-10-12002-1 978-83-10-12430-2 978-83-10-12946-8 978-83-10-13784-5 978-83-60339-57-2 978831014211 83-10-1093-4 83-210-075-6 82-210-0785-6 83-03-03500-5 83-10-11421-1 83-10-11773-1 83-10-12002-1 85-00-07794-4 85-10-10933-4 978-83-10933-4 978-83-11773-1 978-83-10-11421-2 987-83-10-12002-1 978-083-10-11421-1 978-83-10-12002-11
Autotagi:audiobooki bajka beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fotografie ikonografia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania pismo dotykowe poezja powieści proza reprodukcje wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 465 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo