Tradycja dowcipem załatwiona

Inne tytuły:
opera komiczna w 1 akcie
Autor:
Maciej Kamieński (1734-1821)
Libretto:
Franciszek Zabłocki (1752-1821)
Instytucja sprawcza:
Warszawska Opera Kameralna - Orkiestra
Wykonanie:
Kazimierz Dłuha (1933-2006)
Lidia Juranek
Barbara Nowicka
Adrian Milewski ...
Dyrygenci:
Jerzy Dobrzański (1928-1998)
Stefan Sutkowski (1932-2017)
Komentarz:
Stefan Sutkowski (1932-2017)
Kompozytor:
Stefan Sutkowski (1932-2017)
Reżyseria nagrania:
Antoni Karużas (1911-1997)
Wydawca:
Muza Polskie Nagrania
Autotagi:
muzyka wokalno-instrumentalna
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:opera komiczna w 1 akcie
Autor:Maciej Kamieński (1734-1821)
Libretto:Franciszek Zabłocki (1752-1821)
Instytucja sprawcza:Warszawska Opera Kameralna - Orkiestra
Wykonanie:Kazimierz Dłuha (1933-2006) Lidia Juranek Barbara Nowicka Adrian Milewski Lesław Pawluk Jerzy Artysz
Dyrygenci:Jerzy Dobrzański (1928-1998) Stefan Sutkowski (1932-2017)
Komentarz:Stefan Sutkowski (1932-2017)
Kompozytor:Stefan Sutkowski (1932-2017)
Reżyseria nagrania:Antoni Karużas (1911-1997)
oraz:Kazimierz Dłuha (1933-2006) Lidia Juranek Barbara Nowicka Adrian Milewski Lesław Pawluk Jerzy Dobrzański (1928-1998) Jan Artysz
Wydawca:Muza Polskie Nagrania
Autotagi:muzyka muzyka wokalno-instrumentalna nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo