Tam, gdzie śpiewają drzewa

Autor:
Laura Gallego García
Tłumacz:
Karolina Jaszecka
Wydawca:
Lidia Miś-Nowak Wydawnictwo Dreams (2011-2013)
ISBN:
978-83-63579-17-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (4 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Tam, gdzie śpiewają drzewa” to piękna opowieść o odwadze, honorze, przyjaźni i poświęceniu. O nadziei i marzeniach o lepszej przyszłości. A także o miłości. Miłości, która nie zna żadnych granic i która będzie wiecznie żywa w opowieściach przekazywanych sobie z pokolenia na pokolenie. Wbrew pozorom, przez większość czasu historia ma niewiele wspólnego z fantastyką. Przewijają się niezwykłe opowieści trubadura Okiego, jakieś wspomnienia z dawno zasłyszanych ludowych baśni, ale akcja skupia się głównie na samym podbiciu królestwa Nortii. Magia pojawia się później, w sposób bardzo subtelny, powiedziałabym wręcz magiczny. I tli się w tle już do ostatnich kart książki. • Bohaterką powieści jest Viana, jedyna córka księcia Corvena i dziedziczka Rocagris. Historia, wykreowana przez Laurę Gallego wciąga od pierwszej strony. Wraz z Vianą przeżywamy upadek królestwa, z zapartym tchem słuchamy legend o Wielkim Lesie i wyruszamy odnaleźć śpiewające drzewa. W czasie wędrówki po Wielkim Lesie życie Viany po raz kolejny się zmieni, tym razem za sprawą tajemniczego chłopca o imieniu Uri. Czy Vianie uda się odkryć sekret Wielkiego Lasu i dotrzeć tam, gdzie śpiewają drzewa? Czy uda jej się uratować Nortię? I kim okaże się znaleziony w lesie Uri? O tym musicie przekonać się sami.aw
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo