Florka: Listy do Józefiny

Autor:
Roksana Jędrzejewska-Wróbel
Ilustracje:
Joanna Jung
Jona Jung
Wydawcy:
Wydawnictwo Bajka (2015-2023)
Wydawnictwo Literatura (2008-2011)
Wydane w seriach:
Florka
Florka - Roksana. Jędrzejewska-Wróbel
ISBN:
978-83-61224-35-8, 978-83-61824-80-0
978-83-65479-95-2, 978-83-7672-027-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
2.0

Czy ryjówki bardzo różnią się od ludzi? Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że tak. Są mniejsze, mają ryjek, a w dodatku piszą prawdziwe listy w kopertach, a nie tylko esemesy czy e-maile. W każdym razie taka jest Florka, ryjówka słynna już ze swoich pamiętników. W listach do swojej przyjaciółki - myszki Józefiny - Florka dzieli się z nią przeróżnymi dramatycznymi przeżyciami ze swojego życia. Dzięki temu my, ludzie, dowiadujemy się, czy ryjówka może zmienić się w świnkę, dlaczego rodzice ryjówek bywają czasem dziwnie roztargnieni, a przede wszystkim - co się dzieje, gdy w domu małej ryjówki pojawia się niespodziewanie dziwne zjawisko zwane młodszym rodzeństwem. I tu okazuje się, że i małym, i dużym ryjówkom w przetrwaniu trudnych chwil pomaga trochę ciepła, cierpliwości i poczucia humoru. Może więc ryjówki nie różnią się tak bardzo od ludzi? [Nota Wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo