Historia żółtej ciżemki

Autor:
Antonina Domańska (1853-1917) ...
Wyd. w latach:
1938 - 2017
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Wydanie "Historii żółtej ciżemki" kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - "pewniak na teście", czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Wawrzuś to mieszkający na wsi mały chłopiec z ogromnym talentem - potrafi rzeźbić w drewnie przepiękne figurki. Nie jest to jednak zdolność ceniona przez jego rodzinę, więc po kolejnej kłótni chłopiec ucieka z domu i na skutek kilku szczęśliwych zbiegów okoliczności trafia do Krakowa, pod skrzydła wielkiego mistrza rzeźbiarskiego Wita Stwosza. Jak dalej potoczą się jego losy i czy będzie mógł rozwinąć swój talent? Przeczytajcie o tym w pięknej powieści Antoniny Domańskiej, która jak nikt inny potrafi przedstawić rzeczywistość średniowiecznego Krakowa. [opis wg empik.com].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:il. Lucjan Ławnicki oprac. Anna Kremiec, Miłosz Studziński streszczenie cytaty, które warto znać powieść z czasów panowania Kazimierza Jagiellończyka
Autorzy:Antonina Domańska (1853-1917) Wiesław Majchrzak (1929-2011) Joanna Dzierzbicka
Opracowanie:Anna Kremiec Miłosz Studziński Piotr Iwaszko Anna Studziński Miłosz Kremiec
Ilustracje:Wiesław Majchrzak (1929-2011) Lucjan Ławnicki Aniela Pawlikowska (1901-1980) Maria Dolna (1922-2012) Piotr Iwaszko Wanda Orlińska (1942-2017) Jarosław Żukowski Małgorzata Bieńkowska Aleksandra Dybczak Stanisław Dzięcioł Adam Marczyński (1908-1985)
Scenariusz:Zdzisław Skowroński (1909-1969) Wanda Żółkiewska (1912-1989)
Zdjęcia:Kazimierz Konrad (1921-1988)
Reżyseria:Sylwester Chęciński
Adaptacja:Gustaw Holoubek (1923-2008) Marek Kondrat
Kompozytor:Zbigniew Turski (1908-1979)
Redakcja:Sylwester Chęciński Kazimierz Konrad (1921-1988) Zbigniew Turski (1908-1979)
Lektorzy:Gustaw Holoubek (1923-2008) Marek Kondrat Agata Ochota-Hutyra Beata Barszczewska
Przedmowa:Antonina Jelicz
oraz:Jarosław Żukowski
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2003-2017) Olesiejuk (2012) Promatek (2011) F. H. Biały Kot (2010) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2010) Świat Książki (2009) Agencja Artystyczna MTJ (2009) GM Distribution (2005) Polskapresse. Oddział Prasa Krakowska (2004) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1993-1999) Prószyński i Spółka (1998) Wydawnictwo Siedmioróg (1993-1998) Wydawnictwo Werset (1996) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1971-1996) Krajowa Agencja Wydawnicza (1992-1994) Kama (1991) Księgarnia św. Wojciecha (1938-1988) Czytelnik (1959-1986) PWW
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura z Opracowaniem Lektura Czerwona Biblioteka Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Lektura (Greg) klasa 5 Kolorowy Świat Lektur Lektury Szkolne - Nasza Księgarnia Lektury Szkolne z Opracowaniem - Kama Lektury dla Szkół Podstawowych Najpiękniejsze Książki na Rodzinne Wieczory Skarby Naszego Dzieciństwa Klasyka Dziecięca Klasyka Dziecięca (Prószyński i S-ka) Klub Czytanej Książki Książka Czytana Lektura - Siedmioróg Lektury Szkolne (Beskidzka Oficyna Wydawnicza) Seria z Mikrofonem kolekcja "Gazety Krakowskiej"
ISBN:83-03-03551-7 83-07-00904-9 83-10-09422-1 83-10-09805-7 83-10-10043-4 83-7015-087-X 83-7032-067-8 83-7032-232-8 83-7129-800-5 83-7162-045-4 83-7220-003-3 83-85193-92-8 83-86235-88-8 83-87571-61-X 83-88435-30-2 83-89956-79-9 83-900041-6-X 978-83-247-1429-2 978-83-7327-203-3 978-83-7389-673-4 978-83-7389-967-4 978-83-7435-397-7 978-83-7517-108-2 978-83-7623-177-8 978-83-7652-018-6 978-83-7756-007-5 978-83-7844-649-1 978-83-89336-68-2 83-88435-2 83-7129-80-5 83-8162-045-4 83-88135-30-2 978-8307327-203-3 978-83-7327-293-3 978-9-83-7327-203-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 132 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo