Duchy Goi

Inne tytuły:
Goya's Ghosts
Zdjęcia:
Javier Aguirresarobe
Reżyseria:
Miloš Forman (1932-2018)
Scenariusz:
Miloš Forman (1932-2018)
Jean-Claude Carrière
Kompozytorzy:
José Nieto
Varhan Bauer
Lektor:
Artur Sokołowski
oraz:
Martyna Łukomska
Wydawca:
Monolith Films (2007)
Autotagi:
film i wideo
Więcej informacji...
4.0

Hiszpania, przełom XVIII i XIX w. Burzliwe czasy, obfitujące w niepokoje i cierpienia. Święta Inkwizycja zaostrza walkę z heretykami i wyznawcami liberalnej myśli oświeceniowej. Pochodząca z zamożnej rodziny piękna Ines jest muzą Francisco Goi, nadwornego malarza króla Hiszpanii. Żyjąc z portretowania wpływowych ludzi, Goya "po godzinach" z pasją uwiecznia zwyrodnienia Inkwizycji, okrucieństwa wojen, barbarzyństwo i głupotę ludzką. Niespodziewaniwe młodziutka Ines zostaje oskarżona o herezję i s
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Goya's Ghosts
Zdjęcia:Javier Aguirresarobe
Reżyseria:Miloš Forman (1932-2018)
Aktorzy:Bardem Javier Natalie Portman Stellan Skarsgard Skarsg~6ard Stellan Genoveva Casanova José Luis
Scenariusz:Miloš Forman (1932-2018) Jean-Claude Carrière
Kompozytorzy:José Nieto Varhan Bauer
Lektor:Artur Sokołowski
oraz:Martyna Łukomska
Wydawca:Monolith Films (2007)
Autotagi:film i wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo