Anna In in den Katakomben:

der Mythos der Mondgöttin Inanna

Tytuł oryginalny:
Anna In w grobowcach świata
Autor:
Olga Tokarczuk
Tłumacz:
Esther Kinsky
Wydawcy:
Deutscher Taschenbuch Verlag (2008)
Berlin Verlag (2006-2007)
Wydane w seriach:
Dtv
Dtv. Mythen-Reihe
ISBN:
978-3-423-13691-4, 978-3-8270-0727-8
Autotagi:
druk
książki
powieści

Die Konstellation dieses Mythos ist aus vielen Kulturkreisen bekannt: Ein geliebter Mensch wird im Tausch für das eigene Lebensglück geopfert. Im Falle AnnaIns ist die das Opfer einfordernde Göttin ihre eigene Schwester. Die Sprache von Olga Tokarczuk, mit der sie die Gegensätzlichkeit und Hassliebe der Schwestern sowie ihre Welten beschreibt, ist einzigartig, bildreich und sehr poetisch. Der sechste Band der Mythenreihe im dtv.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Barbara Nocoń – członkini Dyskusyjnego Klubu Książki przy PiMBP w Olkuszu: Autorka sięgnęła do jednego z najstarszych mitów ludzkości. W micie tym bohaterką jest sumeryjska bogini Inanna, która opuszcza swoje królestwo ziemskie i rusza do świata podziemnego, by zmierzyć się ze swoją siostrą – władczynią krainy zmarłych Ereszkigal. Chce jej pomóc, ale też udowodnić, że z tego świata śmierci można wyjść żywym. Powieść można odczytać jako metaforę ludzkiego życia – rodzimy się, tworzeni przez bogów, umieramy, a potem odnajdujemy spokój w zaświatach. Książka opowiada o czło­wiec­zeńs­twie­, bogach i ludziach, których losy są poplątane od dawnych czasów. Książka dla mnie trudna i nigdy do niej bym nie wróciła.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo