Auta

Tytuł oryginalny:
Cars
Reżyseria:
John Lasseter
Kompozytor:
Randy Newman
Instytucja sprawcza:
Pixar
Zdjęcia:
Jeremy Lasky
Wydawcy:
Imperial Cinepix (2006-2009)
CD Projekt
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...

Wschodząca gwiazda wyścigów Zygzak McQuenn żyje na wysokich obrotach do czasu, gdy przypadkiem zbacza z trasy w drodze na najważniejszy wyścig w życiu. Trafia do Chłodnicy Górskiej, zapomnianej mieściny, gdzieś na słynnej Trasie 66, gdzie spotyka Sally, Złomka, Wójta Hudsona i innych nietuzinkowych bohaterów, którzy pomogą mu zrozumieć, że są rzeczy znacznie ważniejsze niż sława i trofea.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zygzak McQueen to samochód wyścigowy, który pragnie wygrać Złoty Tłok. Podczas zawodów podejmuje jednak tragiczną w skutkach decyzję, która kosztuje go pęknięcie opony. On i dwóch przeciwników – Król i Marucha – docierają na metę w tym samym czasie. Remis oznacza dogrywkę. McQueen chce jako pierwszy dotrzeć na miejsce zawodów, by poznać lepiej tor i móc zaimponować ekipie potencjalnego sponsora. Niestety, Marian, który przewozi Zygzaka, zasypia i przypadkiem otwiera klapę w naczepie. McQueen zostaje sam na drodze. Chcąc dogonić Mariana, trafia do małej mieściny, gdzie wyrządza spore szkody. Teraz musi w ramach czynu społecznego odbudować drogę, co wcale mu się nie podoba. • Auta to pierwsza część serii opowiadającej historie z życia samochodów. Film wyszedł w 2006 roku i stworzyły go studia Pixar i Disney. Głównym bohaterem animacji jest Zygzak McQueen – młody zawodnik wyścigów, który bardzo chce wygrać. Niestety, jest niepokorny i zbyt pewny siebie, nie ma przyjaciół, a ekipa techniczna ciągle się zmienia, bo nikt nie może z nim wytrzymać. Gdy Zygzak trafia do Chłodnicy Górskiej, zaczyna się zmieniać. Widzi, że ludzie tu są życzliwi i otwarci, nie ma fałszu, a każdy chce pomóc drugiej osobie. • W Chłodnicy Zygzak poznaje Złomka – sympatyczny, choć nierozgarnięty holownik, który chce się z nim zaprzyjaźnić. Wśród mieszkańców jest także Sally – najmłodsza z nich, zadziorna i o dobrym sercu, która wpada w oko McQueenowi. Z postaci drugoplanowych warto wyróżnić też Luigiego, który prowadzi zakład wulkanizacyjny, oraz wójta, który jest bardzo niechętny wobec przybysza. • Głównym zadaniem Zygzaka jest naprawa drogi. By mieć to z głowy, wyścigówka robi to szybko i niechlujnie, przez co ma jeszcze więcej roboty, bo musi drugi raz robić to samo. Jednak poza pracą McQueen ma też inne zajęcia. Po pierwsze poznaje historię miejscowości, do której przypadkowo trafił, i ludzi, którzy tu mieszkają. Uczy się też skrętów, które nie do końca mu wychodziły. Zaczyna również odkrywać, że jego życie było do tej pory puste i sztuczne, skupiał się na czymś, co łatwo może przeminąć, a nie miał wokół siebie nikogo, z kim mógłby spędzić czas i porozmawiać. • W bajce nie brakuje przemycanych w tle emocji i ważnych lekcji. Przede wszystkim zmiana, jaka zachodzi w Zygzaku, jest fascynująca. Wzruszająca historia Chłodnicy Górskiej sprawia, że widz inaczej patrzy na tę miejscowość i mieszkające tu samochody. Do tego zachowanie McQueena na torze podczas finałowego wyścigu chwyta za serce. Okazuje się bowiem, że to nie wygrana przynosi sławę, lecz zachowanie i postawa młodego zawodnika. • W polskiej wersji językowej usłyszymy Piotra Adamczyka w roli McQueena, Witolda Pyrkosza jako Złomka i Daniela Olbrychskiego grającego wójta. Do tego pojawiają się też głosy Stanisławy Celińskiej, Artura Barcisia, Adama Ferencego czy Roberta Rozmusa. Ekipa dubbingowa jest bardzo bogata, każda postać otrzymała swój unikalny głos. • Auta to naprawdę przyjemna animacja, którą można oglądać wiele razy i nadal odnajdywać w niej coś nowego. To jedna z tych bajek, która będzie bawić zarówno dzieci, jak i rodziców. Pomysł na samochodowych bohaterów może na początku trochę dziwić, jednak w rezultacie wypada bardzo dobrze. Poza tym Auta uczą, że nie liczy się zwycięstwo za wszelką cenę, lecz bycie fair.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:John Lasseter
Kompozytor:Randy Newman
Scenariusz:John Lasseter Joe Ranft (1960-2005) Dan Fogelman Kiel Murray Phil Lorin inni Jorgen Klubien
Instytucja sprawcza:Pixar
Zdjęcia:Jeremy Lasky
Wydawcy:Imperial Cinepix (2006-2009) CD Projekt
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo