Jak czytać wiersze?:

liceum - poziom rozszerzony

Autor:
Marta Tomczyk-Maryon
Wyd. w latach:
2007 - 2013
Wydane w seriach:
Trener
ParkEdukacja
Edukacja
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Książka dedykowana uczniom szkół średnich, ale także studentom kierunków humanistycznych, nauczycielom i wszystkim, którzy są zainteresowani sztuką, a w szczególności relacjami i zależnościami pomiędzy dziełami literackimi i malarskimi. Publikacja ma charakter praktyczny – objaśnia krok po kroku na konkretnych przykładach, w jaki sposób należy dokonywać interpretacji utworów poetyckich, jak interpretować obrazy, a także pokazuje, jak należy dokonać interpretacji porównawczej obu dzieł. Czytelnik znajdzie tu gotowe schematy interpretacji, szczegółowe omówienie lirycznych oraz malarskich środków wyrazu i pojęć plastycznych, a także przykłady konkretnych interpretacji. Treści zawarte w książce przedstawiono w formie licznych ramek, grafów i diagramów, które ułatwiają zrozumienie i zapamiętywanie informacji. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:liceum - poziom rozszerzony
Autor:Marta Tomczyk-Maryon
Ilustracje:Paweł Stwora
Wydawcy:IBUK Libra (2013) Wydawnictwo Szkolne PWN (2007-2013) Wydawnictwo Park (2007-2010) Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (2008) Park Edukacja (2007) Wydawnictwo Park Sp. z o. o (2007)
Serie wydawnicze:Trener ParkEdukacja Edukacja
ISBN:978-83-262-0522-4 978-83-262-2158-3 978-83-7266-586-7 978-83-7266-588-1 978-83-7266-624-6 978-83-7446-682-0 978-83-7446-891-6 83-262-0522-4 83-7266-586-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne samouczki szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo