Nie głaskać kota pod włos

Autor:
Krystyna Boglar (1931-2019) ...
Ilustracje:
Jerzy Czerniawski ...
Wydawcy:
Krajowa Agencja Wydawnicza (1978-19991)
Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2004)
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1981-1991)
Zarząd Główny Polskiego Związku Niewidomych (1979)
Wydane w seriach:
Rodzina Leśniewskich
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Bąble maszerowały do szkoły w żółtych nowiutkich kaloszach, co prowokowało je do włażenia w największe kałuże, by sprawdzić nieprzemakalność obuwia. Wolałyby oczywiście zjeżdżać na sankach z parkowej górki, ale po pierwsze śnieg był tylko na dachach i drzwiach, a po drugie szły przecież do szkoły.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Krystyna Boglar (1931-2019) Jerzy Czerniawski Artur Piątek
Ilustracje:Jerzy Czerniawski Artur Piątek Judyta Wodnicka
Wydawcy:Krajowa Agencja Wydawnicza (1978-19991) Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2004) Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1981-1991) Zarząd Główny Polskiego Związku Niewidomych (1979)
Serie wydawnicze:Rodzina Leśniewskich
ISBN:83-204-1366-4 83-7162-628-2 83-7254-262-7 83-85959-26-2 83-204-1366
Autotagi:beletrystyka Braille dokumenty elektroniczne druk epika książki listy literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo